خبرگزاری کار ایران

صالح آبادی:

تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده آرامش را به بازارهای مختلف بازگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۷۳

رئیس جدید بانک مرکزی گفت: تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده آرامشی را در بازارهای مختلف در کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی در گفت‌وگویی با اشاره به اولویت‌های اصلی خود در بانک مرکزی عنوان کرد: از مهم‌ترین اولویت‌های امروز بانک مرکزی بحث کنترل تورم است که با کمک تیم اقتصادی دولت، وزارت اقتصاد، وزارت صمت و سایر وزارتخانه‌های ذیربط تلاش می‌کنیم در ماه‌های آینده آرامشی را در بازارهای مختلف در کشور داشته باشیم.

وی افزود: در بحث بازار ارز ثبات در بازار از اولویت‌هایی است که دنبال خواهد شد. ساز و کارهای لازم اندیشیده شده تا بتوانیم آرامش خوبی را در بازار ارز در ماه‌های آینده و روزهای آینده داشته باشیم.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلفی که بانک مرکزی دارد بحث نظارت مهم است، یادآور شد: یکی از این موارد نظارت بر شبکه بانکی و کنترل پایه پولی و اضافه برداشتی که بانک‌ها ممکن است از بانک مرکزی داشته باشند است که برنامه‌ریزی می‌کنیم به گونه‌ای باشد که با کمک همکارانمان در سیستم بانکی به گونه‌ای عمل کنیم که پایه پولی از محل اضافه برداشت بانک‌ها افزایش پیدا نکند.

وی ادامه داد: از طرفی دولت هم کسری بودجه‌ای که ممکن است داشته باشد با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی فکر می‌کنیم که از آن محل هم به گونه‌ای مدیریت کنیم که افزایش پایه پولی به شکل بی‌رویه نداشته باشیم و بتوانیم کنترل تورم را در بازار شاهد باشیم.

رئیس جدید بانک مرکزی عنوان کرد:  هدایت منابع سیستم بانکی به بخش‌های تولیدی و مولد، بخش‌های دانش‌بنیان شرکت‌های کوچک و متوسط حوزه مسکن و سایر حوزه‌هایی که در اقتصاد ملی نقش مولد و تولیدی دارند، آنها را در اولویت‌های خود قرار خواهیم داد که این هم می‌تواند به آرامش در فضای اقتصادی کمک کند.

وی گفت: سایر امور زیرساختی متعددی را با کمک همکارانمان در بانک مرکزی دنبال خواهیم کرد به گونه‌ای که بانک مرکزی بتواند آرامشی را در فضای اقتصادی کشور با کمک سایر دستگاه‌های زیربط ایجاد کند. در حوزه سیاست‌های ارزی به دنبال این هستیم که توسعه صادرات غیرنفتی را کمک کنیم تا تشویق شود و افزایش پیدا کند. در شرایط حاضر که نیاز ما به صادرات غیرنفتی بیش از هر زمانی است، حتما این مقوله جزو اولویت‌های راهبردی بانک مرکزی خواهد بود و سیاست‌های مشوق صادرات غیرنفتی را دنبال خواهیم کرد.

صالح‌آبادی خاطرنشان کرد: در بحث واردات هم اولویت ما کمک به تولید داخل است تولید داخل باید در اولویت باشد سیاست ارزی هم در همین جهت ساماندهی می‌شود بحث رفع تعهد ارزی از واردکنندگان مقوله مهمی است که شرکت‌هایی که ارز دریافت می‌کنند برای واردات باید کالا وارد کنند و صادرکنندگان باید ارز به دست آمده را به کشور بازگردانند و این‌ها مواردی است که دنبال خواهد شد.                 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز