خبرگزاری کار ایران

شریعتی در صحن مجلس:

افرادی در سازمان برنامه و بودجه سمت گرفته‌اند که مسئول کسری بودجه هستند/ انتظار عصای موسی نداریم اما تصمیمات ابراهیمی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۹۴۶

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه کسری بودجه ام‌الخبائث است، تصریح کرد که افرادی در سازمان برنامه و بودجه سمت گرفته‌اند که مسئول کسری بودجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تذکری در صحن علنی امروز ۲۳شهریورماه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از توافق میان آژانس سازمان انرژی اتمی ایران اطلاعی ندارند و امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است، اظهار داشت: از دبیر شورای امنیت ملی و رئیس سازمان دعوت شود که برای ارائه توضیح به مجلس بیایند. 

وی همیچنین افزود: هیئت تفحص از حقوق‌های نجومی کار خودش را به زودی آغاز می‌کند و بنا بر این است که کار حرفه‌ای، آسیب‌شناسانه، قابل دفاع و ماندگار انجام شود تا هم خلاهای قانونی و ضمانت‌های اجرایی بررسی شود و هم متخلفین به مردم معرفی شوند. هر مجموعه‌ای که حتی یک ریال از انبار عمومی استفاده کنند، مورد بررسی قرار می‌گیرد. آمادگی داریم که علاوه بر دستگاه‌های نظارتی و گزارش‌های رسمی از گزارش‌های مردمی نیز استفاده کنیم و به زودی سامانه آن را اعلام خواهیم کرد. 

نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از مهمترین شعارهای آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم تحول آفرینی بود و همین مسیر را در ادامه می‌دهند، تصریح کرد: اما یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور، نیاز به تحول در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور است. در سال ۱۳۹۷ با دستور رهبر که به دولت برای تحول بر نظام بودجه ریزی روی زمین مانده است و کاری بودجه‌ریزی انجام نشده است. 

وی افزود: متاسفانه کسانی که بودجه سالیانه را در سازمان برنامه بودجه در این سال‌ها تنظیم می‌کردند که یا اعتقاد به این تحول نداشتند یا توانایی نداشته‌اند، مجدداً در سازمان برنامه کار گرفته شده و مسئول بررسی و راهبری و تدوین بودجه ۱۴۰۱ شده‌اند و این باعث تعجب و تاسف است. 

شریعتی ادامه داد: شرایط را درک می‌کنیم حتماً تحولی نیاز به افرادی دارد که آن را انجام دهند اما دقیقاً اینکه همان افرادی که این بودجه دارای کسری را که به گفته رهبری کسری بودجه‌ ام الخبائث است، تدوین کرده‌اند دوباره بر سر کار بیایند و مسئولیت بگیرند، جای تاسف دارد. اما انتظار عصای موسی نداریم اما باید تصمیمات ابراهیمی گرفته شود. باید این تغییرات به درستی انجام شود که مردم تغییرات بهینه را احساس کنند و برای ۱۴۰۱ بودجه خوبی تحویل مجلس داده شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز