خبرگزاری کار ایران

حدادعادل:

حکیمی از منادیان دعوت به انقلاب اسلامی بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۶۴۱

عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی نوشت: حکیمی را بی‌گمان باید از مشعل‌داران و منادیان دعوت به انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دانست.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حدادعادل در پیامی با تسلیت درگذشت استاد محمدرضا حکیمی به بازماندگان و دوستان و ارادتمندان او، نوشت: حکیمی بی‌تردید از نوادر زمانه ما بود. آثار او که از دانش ادبی و قلم پرتپش او بهره یافته بود در عمق‌بخشی و جهت‌دهی اعتقادات دینی نسل جوان، خصوصاً در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تأثیری انکارناپذیر و ماندگار داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حکیمی که از رهگذر آشنایی با جریانهای فکری روزگار خود «عالم به زمان» خود بود، کوشید تا اضلاع منظومه اعتقادی شیعی را به صورتی منسجم در کنار هم نهد تا به صورت مکتبی عقلانی و الهی و انسانی، منشأ و مولد حرکت اجتماعی و سیاسی گردد.

حدادعادل ادامه داد: او در عین نوآوری هرگز از مبادی و مبانی اسلامی و شیعی فاصله نگرفت و انحراف پیدا نکرد. حکیمی را با شجاعت و صداقت و غیرتی که داشت بی‌گمان باید از مشعل‌داران و منادیان دعوت به انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دانست. حساسیت و تکیه و تأکید او بر عنصر عدالت به‌ویژه «عدالت اقتصادی» او را در میان متفکران اسلامی و مصلحان اجتماعی ممتاز ساخته بود.

وی خاطرنشان کرد: حکیمی به اعتبار آثارش زنده است و آنچه در فقدان تأسف‌بار او مایه تسلی است همین آثار فراوان و سودمند اوست که در دست ماست. برای او از درگاه خداوند کریم علو درجات طلب می‌کنیم.

محمدرضا حکیمی، فقیه و مجتهد شیعه، فیلسوف، متفکر و نویسنده شامگاه یکشنبه در ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و قرار است پیکر او امروز در حرم مطهر رضوی تشییع و تدفین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز