خبرگزاری کار ایران

ایری تشریح کرد:

جزئیات بررسی برنامه‌های وزرایپیشنهادی امورخارجه و بهداشت در کمیسیون عمران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۳۰

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی امور خارجه و بهداشت با حضور در کمیسیون عمران برنامه های خود را تشریح کردند.

عبدالجلال ایری در گفت و گویی در تشریح جلسه روز دوشنبه ( ۲۵ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت امور خارجه با حضور در جلسه امروز ضمن ارائه برنامه‌های خود، تحولات اخیر افغانستان را نیز تشریح کرد.

وی اضافه کرد: آقای عبداللهیان سیاست خارجی را در تراز انقلاب اسلامی تعریف کرده و در رابطه با برجام به مذاکره مقتدرانه در راستای تامین مصالح ملی تاکید دارد وی همچنین ۴۰ درصد از برنامه خود با رویکرد اقتصادی با تقویت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجی ارزیابی کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از جمله موضوعات مطرح شده توسط وزیر پیشنهادی امور خارجه، لزوم تقسیم کار ملی برای توسعه دیپلماسی اقتصادی، تقویت معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و نیز برنامه‌ریزی جهت ایجاد دیپلماسی پویا در رابطه با همسایگان ایران و همچنین فعال کردن بخش خصوصی در کشورهای همسایه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ارائه برنامه‌های وزیر امور خارجه پیشنهادی دولت سیزدهم اعضای کمیسیون عمران نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه مسائل سیاست خارجه با تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی پرداختند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی بهداشت در جلسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: آقای بهرام عین اللهی در ابتدای جلسه گزارشی از برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود برای مدیریت این مجموعه ارائه کرد. برنامه کوتاه مدت وی مقابله با بیماری کویید۱۹ و جلوگیری از شیوع این ویروس محنوس با اولویت واکسناسیون سریع در طول حداکثر سه ماه بود.

وی افزود: وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت در برنامه میان مدت خود به تجاری‌سازی دارو و واکسن های داخلی، اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده در قالب پرونده الکترونیک اشاره کرده و اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ارتقا کیفیت داروها را از جمله برنامه های اولویت دار خود ارزیابی کرد. وی برنامه‌های بلند مدت خود را با رویکرد اولویت دهی مباحث پیشگیری بر درمانی تبیین کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از سوالات نمایندگان در جلسه با وزیر بهداشت پیشنهادی دولت سیزدهم علل عدم افزایش سهمیه پزشکی بود که موجب شده جوانان برای ادامه تحصیل در این رشته به خارج از کشور مهاجرت کنند اما متاسفانه به دلیل محدودیت زمانی امکان پاسخگویی به این سوال فراهم نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز