خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۵۰۵

مهم‌ترین اخبار حوزه دولت در هفته‌ای که گذشت را می‌توانید در گزارش پیش رو بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حوزه دولت همیشه پر خبر است و هر روز هفته دولتمردان و شخص رئیس جمهور خبرهایی برای مردم کشور از افتتاح طرح‌های عمرانی گرفته تا رایگان کردن آب و برق مشترکین کم مصرف دارند، اما خبر مهم این هفته دولت برگزاری نشست خبری رئیس جمهور با اصحاب رسانه بود، روحانی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در هیچ جمع و نشستی حاضر نشده بود؛ این هفته در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

نشست بودجه‌ای با طعم پاسخ به منتقدان

روز دوشنبه ۲۴ آذرماه، پانزدهمین نشست خبری رئیس‌جمهور با خبرنگاران و اهالی رسانه پس حدود ۱۰ ماه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساختمان شهید مطهری مجموعه پاستور برگزار شد. 

تنها ۱۷ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی فرصت حضور در این نشست را به دست آورده بودند و رئیس جمهور را نیز حسام الدین آشنا مشاور وی، محمود واعظی رئیس دفتر و علی ربیعی سخنگوی دولت همراهی می‌کردند. بر خلاف نشست سال قبل که اکثریت سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل اجتماعی و حوادث آبان ماه می‌گذشت، در این نشست اصحاب رسانه با توجه به بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی سوالات‌شان را پیرامون آن پرسیدند.

رئیس جمهور در این نشست با اشاره به رفع تحریم‌ها بارها عنوان کرد که سعی دولت در رفع کردن تحریم‌ها و از میان برداشتن آن‌ها است. بودجه به شکل کاملا واقعی و بر اساس آمارها و ارقام های مستند نوشته شده است.او تاکید داشت که ما حتما روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت و این عدد دور از ذهن نیست و شاید بتوانیم بیشتر از این هم نفت به فروش برسانیم.

نکته دیگر این نشست تاکید رئیس جمهور بر روی سبقه و سابقه‌اش در نظام جمهوری اسلامی بود، چرا که این روزها منتقدان دولت مسئولیت‌های وی را در گذشته زیر سوال می‌برند و او را نکوهش می‌کنند. او در این جلسه از فرصت استفاده کرد و در پاسخ به منتقدانش گفت: من آدمی نیستم که مثلا هیچ جایی نبودم و حالا آمدم‌ ۷ سال حکومت کمک کنم و بعد بروم یک گوشه بنشینم و مصاحبه کنم، من از ابتدا در نهضت بودم و بعد از انقلاب همواره در نظام بودم.

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

 

نشست خبری روحانی که با سوال درباره بودجه آغاز شده با سوال پیرامون اعدام «روح‌الله زم» ادمین کانال «آمد نیوز» به پایان رسید؛ روحانی در پاسخ خبرنگارانی که از وی درباره تاثیر این اعدام بر روی روابط بین المللی ایران پرسید گفت: به هرحال جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه مستقل دارد و دادگاه حکم صادر می‌کند. ممکن است حکمی مورد خشنودی گروهی قرار بگیرد و یا باعث ناراحتی گروهی باشد؛ این برای ما ملاک نیست که آنها خوشحال یا ناراحت هستند. شاید این چیز خوبی برای تاریخ زندگی آقای زم که اعدام شده است نباشد. ما در این کشور حکم اعدام داریم، چرا برای یک فرد این همه حساسیت به خرج می‌دهند که معنای خوبی ندارد و معنای مداخله جویانه دارد آنها می‌گویند این فرد برای منافع ما کار می‌کرده است.  اروپایی‌ها در برخی از مسائل حساس بوده‌اند و ما هم در برخی از مسائل حساس هستیم و اعلام نظر می‌کنیم. در فرانسه نیز حوادثی رخ می‌دهد و ما در خصوص آن اعلام نظر می‌کنیم، ما هم ناخشودی‌هایی از اقداماتی که حکومت‌های اروپایی انجام می‌دهند، داریم اما همه ما در چارچوب حقوقی که داریم باید نسبت به روابط مان اقدام کنیم.(اینجا را بخوانید)

هیات پر حاشیه دولت

روزهای چهارشنبه هر هفته بعداز برگزاری جلسه هیأت دولت، وزرا در حاشیه این نشست به میان خبرنگاران می‌آیند و به سوالات آنان پاسخ می‌دهند. این هفته نیز وزرای کار، ورزش، رئیس کل بانک مرکزی  وسخنگوی دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

حضور  پرسپولیس در فینال آسیا؛ بهانه حضور سلطانی‌فر در میان خبرنگاران 

وزیر ورزش و جوانان که معمولا از زیر مسئولیت پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در هیأت دولت شانه خالی می‌کند این هفته در جمع آنان حاضر شد و ابزار امیدواری کرد که تیم پرسپولیس با غلبه بر حریفش پیروز میدان خواهد شد و جام قهرمانی آسیا را به دست خواهد گرفت. (اینجا بخوانید)

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

 خبر خوب وزیر کار برای  بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با حضور میان خبرنگاران خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیش از بازنشستگان کشوری داد و گفت: پیش از بازنشستگان کشوری بحث همسان سازی حقوق در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی با نظر کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین، ابلاغ و اجرا کردیم که این مساله حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان بار مالی برعهده سازمان تامین اجتماعی داشت. (اینجا بخوانید)

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

هزینه آب، گاز و برق برای ۳۰ میلیون ایرانی کم مصرف رایگان خواهد شد

جلسه‌ سخنگویی دولت که هر هفته در ساختمان کوثر برگزار می‌شد این هفته در حاشیه هیأت دولت برگزار شد، علی ربیعی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

سخنگوی دولت در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به مصوبات دولت گفت:  چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد که براساس تصمیم پیشین هزینه آب، گاز و برق برای مصرف خانوارهای کم مصرف که براساس مطالعات در دهک‌های پایین هستند رایگان خواهد شد. براساس این تصمیم و با توجه به بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون ایرانی شامل این موضوع خواهند شد. 

وی ادامه داد: این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری است. برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائمی مثل باغ‌ویلاها و خانه‌باغ‌ها شامل این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش خواهد داد. ( اینجا بخوانید)

 

مهمترین اخبار دولت در هفته‌ای که گذشت

 

نظر رهبری درباره برداشت از صندوق توسعه ملی

رئیس کل بانک مرکزی هم این هفته از جمله مردان کابینه بود که به میان خبرنگاران آمد و درباره دستور رهبر انقلاب در خصوص میزان برداشت از صندوق توسعه سخن گفت.

به گفته همتی رهبری فرموده‌اند تا یک میلیون بشکه نفت معادل بیست درصد سهم صندوق توسعه ملی و مازاد آن ۳۸ درصد باشد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/
سمیرا عالم‌پناه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز