خبرگزاری کار ایران

احمد شریف:

در صورت راهیابی به مجلس، فراکسیون تدبیر و توسعه را تشکیل می‌دهیم

نشست خبری رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی با هدف تشریح اهداف این جبهه در انتخابات و رونمایی شعار کاندیداهای این جبهه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد شریف در این نشست خبری گفت: جبهه تدبیر و توسعه بعد از انتخابات سال ۹۲ با حضور ۴ حزب تشکیل شد. خاستگاه این جبهه ستادهای مردمی دکتر روحانی بود. پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و با پایان فعالیت‌ ستادهای دکتر روحانی، جبهه تدبیر و توسعه با هدف هدایت تشکیلاتی از دولت فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس شورای مرکزی جبهه تدبیر و توسعه اظهار داشت: اسم جبهه؛ تدبیر و توسعه ناظر شعار‌ها و اهداف اصلی دولت آقای روحانی است.

این فعال سیاسی افزود: باتوجه به مشکلات ناشی از بحران هسته‌ای و مشکلات اقتصادی ما در جبهه تدبیر و توسعه به این نتیجه رسیدیم که توسعه اقتصادی برای کشور اولویت دارد، زیرا در جامعه‌ای که توسعه اقتصادی وجود نداشته باشد، توسعه سیاسی راه به جایی نمی‌برد.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه ادامه داد: متاسفانه موضوع رد صلاحیت‌ها شوک بزرگی به ما وارد کرد. بیش از ۵۰ درصد کاندیداهای این جبهه تایید صلاحیت نشده‌اند؛ با این حال چون هدف ما شرکت‌ در انتخابات بود، تصمیم گرفتیم از میان کاندیداهای موجود افرادی را که به برنامه‌های دولت و توسعه اقتصادی مرتبط باشند در لیست خود قرار بدهیم. در حال حاضر اهداف جبهه در ۱۲ بند تبیین شده و افرادی که به عنوان کاندیدای جبهه تدبیر و توسعه بررسی می‌شوند، میثاق‌نامه جبهه را امضا کرده‌اند. همچنین کاندیداهای جبهه تدبیر و توسعه در صورت راهیابی به مجلس فراکسیون تدبیر و توسعه را تشکیل خواهند داد.

شریف تاکید کرد: چون هدف ما حمایت از دولت است برای انتخابات مجلس شعار تدبیر دوم را انتخاب کردیم. تدبیر اول در انتخابات سال ۹۲ و با انتخاب آقای روحانی رخ داد امیدواریم با تدبیر دوم در انتخابات مجلس، مجلسی اعتدالی تشکیل بشود.

او ادامه داد: لیست ما، اشتراکات زیادی با لیست اصلاحات و لیست اعتدال و توسعه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه در پایان تاکید کرد: ما از ابتدا قصد داشتیم یک لیست تحت عنوان حامیان دولت ارائه بشود و در حال حاضر نیز به دنبال ایجاد فضایی برای عملیاتی شدن این ایده هستیم. ما نگران انشقاق در میان اصلاح‌طلبان نیستیم، چون لیست اصولگرایان متعدد‌تر است.

کد خبر : ۳۴۸۱۰۲