خبرگزاری کار ایران

عضو شوراى مرکزى انجمن اسلامی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

در ۱۶ آذر، به دانشجو و دانشگاه استقلال و حرمتش بازگردانیده شود / انتقاد از دخالت‌ نهادهای غیردانشگاه از امور دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۰۳

در سال‌های اخیر دانشگاه متوجه برخوردی غیرمنطقی و غیرآکادمیک از طرف نهادهای بیرون دانشگاه بود؛ برخوردهایی که از همه بیشتر دانشجویان به صورت اخص تشکل‌های دانشجویی را متضرر می‌کرد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران تاکید کرد: امیدورایم که در ۱۶ آذر آتی که روز دانشجوست، استقلال دانشجو و دانشگاه و حرمت او به او بازگردانیده شود و ما دیگر شاهد این قبیل دخالت‌ها نباشیم. این مطالبه‌ای حداقلی است که ما از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران داریم.

محدثه قزوینى در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فضای دانشگاه‌ها در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه متوجه برخوردی غیرمنطقی و غیرآکادمیک از طرف نهادهای بیرون دانشگاه بود؛ برخوردهایی که از همه بیشتر دانشجویان به صورت اخص تشکل‌های دانشجویی را متضرر می‌کرد.

وی ادامه داد: در این میان مسئولین دانشگاه، از جمله رئیس دانشگاه وقت در این دخالت‌ها، نه تنها ایستادگی نمی‌کردند بلکه با دخالت آنها در فضای آکادمیک همراهی می‌کردند. هر سال با آمدن ماه آذر، این مسئله به منتهی علیه خود می‌رسید و متاسفانه کار به آنجا می‌رسید که شورای امنیت کشور برای دانشگاه تکلیف تعیین می‌کرد. آنها دستور می‌دادند که تنها در روز ۱۶ آذر ماه است که دانشجویان می‌توانند به پاسداشت و گرامی‌داشت هم‌پیمانانشان برنامه بگیرند!

این فعال دانشجویی با بیان اینکه از دیگر اقدامات مداخله‌جویانه به دانشگاه‌ها این بود که مجوز هیچ برنامه‌ای در روزهای منتهی به ۱۶ آذر داده نمی‌شد، اظهار داشت: به این دلیل برنامه‌های دانشجویی و تشکیلاتی در دانشکده‌های مختلف دانشگاه لغو می‌شد و فضایی رخوت‌انگیز در دانشگاه شکل می‌گرفت.

قزوینی با اشاره به دولت یازدهم تصریح کرد: دولت تدبیر و امید آمد اما متاسفانه با قلدرمآبی‌های از پیش‌ماندگان در فضای دانشگاه، پارسال دانشگاه نتوانست ریاست خود را خود انتخاب کند و در نتیجه با همان همراهی‌های مذکور، برنامه ۱۶ آذر سال پیش نیز چون سال‌های گذشته با تعیین و تکلیف‌ها و دخالت‌های بیرون دانشگاهی برگزار شد. حال که دوباره به ۱۶ آذرماه نزدیک می‌شویم زمزمه‌هایی از روند غلط و غیرقانونی سال‌های گذشته به گوش می‌رسد.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه انجمن اسلامی دانشجویان به عنوان چشم بیدار دانشگاه سوال دارد که تا به کی باید فضای امنیتی در دانشگاه ادامه پیدا کند؟ یادآور شد: شورای امنیت کشور قطعا رسالت‌ها و وظایف بزرگی برعهده دارد که ما نیز شاکر آن وظیفه‌شناسی‌ها هستیم اما مگر دانشگاه خود رئیس ندارد که بخواهد دیگری برایش تعیین تکلیف بکند؟ این کار با فضای عقلانیت و خرد مدیریتی موجود در دانشگاه که پس از انتخاب شایسته وزیر علوم وقت دکتر فرجی دانا به وساطت تمام اساتید دانشگاه ایجاد شده است مغایرت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدورایم که در ۱۶ آذر آتی که روز دانشجوست، استقلال دانشجو و دانشگاه و حرمت او به او بازگردانیده شود و ما دیگر شاهد این قبیل دخالت‌ها نباشیم. این مطالبه‌ای حداقلی است که ما از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه تهران داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز