خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

عده‌ای می‌خواهند در چند صباح باقی‌مانده مجلس در راس آنتن‌های خبری قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۶۳

افراطیون سعی می‌کنند با طرح مسائلی همچون " دولت کریمه " و موضوعات شبیه به آن، رفتار رهبری در حمایت محکم از دولت یازدهم را مورد نقد قرار دهند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: تندروها می‌توانستند حداقل تا مدتی پس از فرمایشات رهبری از حمله به دولت دوری کنند، اما کمتر از ۴۸ ساعت ما ندای مخالفان دولت را در مجلس می‌شنویم و نسبت به صداقت آنها حتی در تبعیت از رهبری با تردید جدی مواجه می‌شویم.

علی تاجرنیا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تذکر ۹ نماینده پیرامون ممنوع البیان، ممنوع الخروج و ممنوع التصویر شدن سید محمد خاتمی گفت: جالب است که این عده حتی در مجلسی که در فقدان بسیاری از چهره‌ها با جمعیتی یک دست اصولگرا شکل گرفته نیز برای اقدامات تند و خارج از قاعده خود نمی‌تواند افرادی بیش از انگشتان دست را دور خود جمع کند.

وی با بیان اینکه حتی در مجلس اصولگرا نیز نگاه‌های افراطی طرفداری ندارد، گفت: به قدری این رفتارها غیرمعقول و غیرمنطقی است که هیچ فردی حاضر به همراهی با آنها نخواهد شد. نکته قابل توجه این است که تاکنون هیچ فردی نتوانسته است به شخص سید محمد خاتمی به عنوان یک چهره بسیار متشخص و محبوب که بیشترین دغدغه را نسبت به حفظ کلیت نظام داشته اتهامی وارد کند.

تاجرنیا دلیل کینه افراطیون به خاتمی را موثر بودن شخصیت وی در حوزه سیاسی دانست و گفت: بدون شک نقش خاتمی در انتخابات اخیر بسیار برجسته بود. قطعا بقای اصلاح طلبان در فضای سیاسی جامعه و حفظ آن از اقدامات موثر سید محمد خاتمی بوده است. وی همواره با رفتارهای معتدل خود توانسته است از جریان اصلاحات محافظت کند.

وی افزود: حتی خاتمی هیچ‌گاه به گروه‌هایی که تلاش می‌کردند با ایجاد برخی فشارها اصلاح طلبان را به نوعی از فاز رفتارهای اصلاح طلبانه دچار برخوردهای تند کنند، اجازه تحرک نداد و به خوبی این مسئله را مدیریت کرد. برای همین افراطیون از این شخصیت عصبانی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه سیدمحمد خاتمی نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز می‌تواند منشا اثرات زیادی باشد، گفت: کسانی که چنین تذکراتی را می‌دهند به خوبی می‌دانند دلیل کارشان تاثیر گذاری، محبوبیت و موثر بودن شخص خاتمی در فضای سیاسی کشور است.

وی ادامه داد: حتی اگر موضوع ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی و ممنوع البیانی خاتمی صحت داشته باشد، این شخص خاتمی نیست که دچار ضرر شده بلکه نظام به دلیل اینکه چنین ظرفیت مناسبی را از دست داده است، دچار خسران خواهد شد و کسانی که چنین نگاهی را دارند، در افکار عمومی رسوا می‌شوند.

تاجرنیا با اشاره به اینکه خاتمی حتی بین منتقدین خود نیز به عنوان چهره‌ای آرام شناخته می‌شود، گفت: طرح مسائل این چنینی در مورد خاتمی نشان‌دهنده تحمل ناپذیری برخی از افراد و تلاش آنها برای آن است که در چند صباح باقی مانده مجلس در راس آنتن‌های خبری قرار گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با اشاره به حمایت رهبری از دولت یازدهم و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یادآور شد: رهبری در مقاطع مختلف از مسئولان اجرایی کشور حمایت خود را اعلام کرده‌اند. در مقابل اما رفتار برخی نه تنها همدلانه نیست، بلکه به نظر می‌رسد آنها به دنبال این هستند که دولت را فاقد اثر و ناکارآمد نشان دهند. این افراد کسانی هستند که منافع جریانی‌شان بر منافع کلان نظام غلبه دارد.

وی با تاکید بر اینکه چنین افرادی قطعا در حمایت‌شان از رهبری صادق نیستند، گفت: آنها می‌توانستند حداقل تا مدتی از حمله به دولت دوری کنند، اما کمتر از ۴۸ ساعت ما ندای مخالفان دولت را در مجلس می‌شنویم و نسبت به صداقت آنها حتی در تبعیت از رهبری با تردید جدی مواجه می‌شویم.

تاجرنیا با اشاره به اینکه ممکن است بخشی از این رویکرد افراطیون پیام به رهبری نیز باشد، گفت: آنها سعی می‌کنند با طرح مسائلی همچون " دولت کریمه " و موضوعات شبیه به آن، رفتار رهبری در حمایت محکم از دولت یازدهم را مورد نقد قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز