خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه:

دلیلی برای تعجیل در نوشتن پیش‌نویس توافق وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۴۳

دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط کند. کسی که تریبون‌دار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌کند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط کند. کسی که تریبون‌دار منافقین در اتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌کند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید.

به گزارش ایلنا، " محمدنبی حبیبی " که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت، افزود: دولت باید قانون هدفمندی یارانه‌ها را وفق تبصره ۲۱ قانون بودجه کل کشور در سال ۹۳ اجراکند. قرار است در فاز دوم دولت به اقشار پر درآمد یارانه ندهد این متن قانون است. حال باید پرسید دولت چگونه می‌خواهد به مُرّ قانون عمل کند.

حبیبی با اشاره به اینکه سه سال است فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده است اما هیچ یک از نهادهای نظارتی دیدگاه خود را در مورد این اجرا و کاستی‌های آن و نیز کاستی‌های قانون ارائه نداده‌اند، بیان داشت: حداقل این انتظار وجود دارد که دیوان محاسبات وفق اصل ۵۵ قانون اساسی تفریغ اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به همراه نظر کارشناسی خود ارائه کند تا چراغ راه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: شکی نیست که انتظار دولت در مورد میزان انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها برآورده نشد و این موضوع باید مورد تحلیل دقیق دولتمردان قرار گیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت باید در اخذ مالیات حقه از ثروتمندان و بازپس‌گیری منابع عظیم بانکی کشور در دست عده‌ای معدود و جلوگیری از ریخت و پاشهای دولتی طوری عمل کند که اعتماد مردم را جلب نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن در کاخ سعدآباد به میزبانی همسر رئیس جمهور گفت: برپایی جشن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) امر ممدوحی است اما چرا در کاخ سعدآباد؟ چرا با هزینه‌های سنگین؟ اصولاً چرا کارهای حاشیه دار و حاشیه ساز؟

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مسئولیتهای دولت در این باره تصریح کرد: ممکن است عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب به بهانه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها دست به گرانی در قیمت‌ها بزنند و بازار را آشفته کنند. دولت باید بر اساس یک نقشه راه در کنترل و نظارت بازار به طور جدی همت کند. این اولویت نخست کاری دولت است. هر گونه حاشیه‌سازی دولت را از این وظیفه مهم دور می‌کند. دولت طی ۹ ماه گذشته با کنترل نقدینگی در کنترل تورم توفیق نسبی داشته است و این قابل تقدیر است.

حبیبی در درمورد سفر هیات فرانسوی به تهران به همراه یک سناتور فرانسوی که مدافع منافقین است، خاطر نشان کرد: پس از قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا و به رسمیت شناختن سران منافقین، دولت باید در پذیرش هیئت‌های اروپایی احتیاط کند. کسی که تریبون‌دار منافقین دراتحادیه اروپاست و رسماً از تروریسم حمایت می‌کند چرا باید همراه هیات فرانسوی به تهران بیاید. لازم است از سفرهای قبلی هیات‌های اروپایی درس بگیریم و اجازه ندهیم خطاهای دیپلماتیک که در گذشته اتفاق افتاده تکرار شود.

وی افزود: وقتی آمریکا به سفیر قانونی ایران ویزا نمی‌دهد چرا به چنین شخصی اجازه ورود به ایران بدهیم؟

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی درمورد توافق اخیر حماس و فتح اظهار داشت: اینکه گروههای فلسطینی به سمت وحدت و همگرایی بروند و در صف واحد علیه مطامع رژیم صهیونیستی بایستند امر مبارکی است. در گذشته چندین بار این اتفاق افتاد اما عوامل رژیم صهیونیستی با نفوذ در جریان فتح آن را به هم زدند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ناخشنودی خود را از این توافق اعلام کرده است. این نقطه قوت توافق است. اما حماس و دیگر گروههای فلسطینی که وجود رژیم اشغالگر قدس را نامشروع می‌دانند و آن را به رسمیت نمی‌شناسند باید مراقبت کنند که پشت پرده، فریب‌های پنهانی نباشد.

حبیبی در مورد تحولات اوکراین نیز گفت: آمریکا و روسیه به سمت عمیق‌تر شدن بحران اوکراین پیش می‌روند. آمریکا منافع روسها را در اوکراین هدف قرار داده است و تا سرحد درگیری مسلحانه به این امر اصرار دارد طبیعی است همین موجب عمیق‌تر شدن بحران می‌شود.

وی افزود: دیگر از آن جامعه جهانی که اوباما در مقابله با ایران آن را به رخ ما می‌کشید چیزی نمانده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خطاب به تیم هسته‌ای ایران بیان داشت: ما باید در درک زمان و شرایط تحریم دچار غفلت نشویم. دولت منافع ملی را با این درک در گفتگوها پیش ببرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که در نوشتن پیش‌نویس توافق با آنکه اختلافات زیادی هنوز وجود دارد تعجیل کنیم. ما بارها گفته‌ایم که دولت آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و هرگونه توافقی در امور هسته‌ای جز با لحاظ کردن حق مسلم ما در این مورد خارج از اصول سیاست خارجی ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز