خبرگزاری کار ایران

ندیمی در تذکری مطرح کرد؛

مستند قانونی سوال رسایی از وزیر نفت کجاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۲۴

لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده لاهیجان اظهار کرد: سوال مقدمه‌ای است و خفیف‌تر از استیضاح است و در صورتی که مطلبی مطرح شد نماینده سوال می‌کند تا وزیر به آن پاسخ دهد.

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری نسبت به سوال رسایی از وزیر نفت گفت: همین که قانون‌گذار نظارت را در سوال و در تحقیق و تفحص قرار داده است؛ باید مستند قانونی وجود داشته باشد و سوال من این است که مستند قانونی این سوال کجاست؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج ندیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۸۸ و ماده ۲۱۰ آئین نامه مجلس در واکنش به سوال رسایی از وزیر نفت گفت: طبق آئین نامه داخلی و قانون اساسی تصریحا وظایف وزیر عنوان شده است و شعار تحقیق و ‌تفحص و‌ استیضاح مواردی هستند که نماینده برای نظارت وزیر و‌ رئیس‌جمهور می‌تواند به آن اقدام کند.

وی ادامه داد: در استیضاح وظایف عمومی وزیر مورد سوال قرار می‌گیرد و در سوال تصریحاً مطرح شده است که در خصوص یکی از وظایف وزیر باید سوال صورت گیرد وشان استیضاح باشان سوال متفاوت است و این سوال آقای رسایی مربوط به وظایف عمومی است و باید در استیضاح مطرح شود.

وی افزود: همین که قانون‌گذار نظارت را در سوال و در تحقیق و تفحص قرار داده است؛ باید مستند قانونی وجود داشته باشد و سوال من این است که مستند قانونی این سوال کجاست؟

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار نماینده لاهیجان اظهار کرد: سوال مقدمه‌ای است و خفیف‌تر از استیضاح است و در صورتی که مطلبی مطرح شد نماینده سوال می‌کند تا وزیر به آن پاسخ دهد. همان طور که گفتم دو نوع وظیفه وجود دارد یکی خاص و دیگری عمومی است و روشن است که همه دولت یک وظیفه عمومی دارند.

وی افزود ‌: اخطار شما وارد نیست و اگر شما آن را قبول ندارید این بحثدیگری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز