خبرگزاری کار ایران

طه هاشمی در سالروز تاسیس خبرگزاری کار ایران:

ایلنا رویکرد نقادانه خود را حفظ کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۱۰

همه رسانه ها باید در چارچوب قانون حرکت کنند؛ امادر مقابل نهادهای خارج از آن نیز نباید در آنها دخالت کنند و هیچ مجموعه ‌خارجی نباید به خود اجازه دهد که رسانه‌ها را تهدید کند و به حریم رسانه‌ها وارد شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ایلنا را از رسانه‌های خوش نام و مستقل دانست و گفت: خبرگزاری کار ایران در عین حال که گرایش اصلاح طلبانه دارد و در فضای اصلاحات متولد شده است؛ اما همواره نسبت به انحرافات حساس بوده و رویکرد نقادانهٔ خود را حفظ کرده است.

حجت السلام و المسلمین طه هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به یازهمین سالروز تاسیس خبرگزاری کار ایران اظهار‌‌کرد: تولد هر رسانه‌ای مبارک است و برای هر جامعه‌ای وقتی امکان اطلاع رسانی آزادانه فراهم شود، همهٔ فعل و انفعالاتی که در زندگی اجتماعی انسان به وقوع می‌پیوندد، موجب رشد فرهنگی و اجتماعی آن‌ جامعه می‌شود.

مدیر مسئول اسبق «روزنامه انتخاب» و ا «خبار امروز» با بیان اینکه خبرگزاری از منظری مرجع و اتکای سایر رسانه‌ها است، ابراز داشت: در هر جامعه‌ای هر چقدر ابزار‌های اطلاع رسانی و ارتباطات قوی‌تر باشد؛ آن جامعه نیز قدرتمند‌تر است. میزان قدرت جوامع با میزان ثروت، قدرت نظامی و اقتصادی و سایر شاخص‌ها سنجیده نمی‌شود؛ بلکه امروز آن‌جامعه‌ای قدرتمند‌تر است که از لحاظ رسانه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ایلنا را از رسانه‌های خوش نام و مستقل دانست و گفت: ‌ خبرگزاری کار ایران در عین حال که گرایش اصلاح طلبانه دارد و در فضای اصلاحات متولد شده است، اما همواره نسبت به انحرافات حساس بوده و رویکرد نقادانهٔ خود را حفظ کرده است.

حجت الاسلام هاشمی از عقبهٔ ایلنا با عنوان توانمند و باهوش یاد کرد و اظهار کرد: زمانی که مدیر مسئول روزنامه انتخاب بودم از ایلنا بسیار استفاده می‌کردم و پس از آن هر زمان می‌خواهم از اخبار و اطلاعات باخبر شوم به یکی از رسانه‌هایی که همیشه مراجعه می‌کنم خبرگزاری ایلنا است، البته بدون تردید در این یازده سال فراز و فرود‌هایی را نیز داشته است، اما در حفظ کردن استحکام خبری و اعتماد خود موفق عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که نقش رسانه‌های مستقل در جریان اطلاع رسانی آزادانه چیست، عنوان کرد: ایران در حال تمرین دموکراسی است؛ البته در جامعه کنونی که درآن زندگی می‌کنیم وجود قانون اساسی و آزادی‌های خوب دیگر مغتنم است؛ اما فراموش نکنیم ۳۵ سال از انقلاب می‌گذرد و تا رسیدن به جامعه دموکراتیک که آزادی‌های اجتماعی ما بین نهادهای مدنی بایک ساز وکار صحیح تعریف شده باشد را طولانی در پیش داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معمولا رسانه‌ها جناحی از یک پشتیبانی برخوردار هستند؛ اما رسانه‌هایی که نمی‌خواهند از امکانات جناحی و مادی قوی برخوردار باشند و در مقابل نیز استقلال خود را حفظ کرده‌اند تهدیدات و فشارهای بیشتری نیز آن‌ها را فرا می‌گیرد.

مدیر مسئول اسبق «روزنامه انتخاب» و «اخبار امروز» با اشاره به دخالت نهادهایی که خارج از حیطهٔ قانون نظارت بر رسانه‌ها، در عملکرد رسانه‌ها دخالت می‌کنند، ابراز داشت: همهٔ رسانه‌ها در چارچوب قانون باید حرکت کنند؛ امادر مقابل نهادهای خارج از آن نیز نباید در آن‌ها دخالت کنند و هیچ مجموعهٔ خارجی نباید به خود اجازه دهد که رسانه‌ها را تهدید کند و به حریم رسانه‌ها وارد شود.

وی در پایان در پایان اذعان داشت: ایلنا با همه این محدودیت‌ها، فشار‌ها، دخالت‌ها و مشکلات مالی و پشتیبانی توانسته است به خوبی روی پای خود بایستد و به حیات خودادامه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز