خبرگزاری کار ایران

در راستای توانمندسازی و کمک به اشتغال معلولان صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۴۱۱

موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و مددجویان، ایجاد زمینه‌های همکاری و هم افزایی در ارائه خدمات آموزشی و مهارت افزایی با مجتمع فنی تهران تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایلنا، موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) در راستای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و مددجویان، ایجاد زمینه‌های همکاری و هم افزایی در ارائه خدمات آموزشی و مهارت افزایی به مددجویان این موسسه با مجتمع فنی تهران تفاهمنامه همکاری امضا کرد. هدف از این تفاهمنامه کمک به توانمندسازی مددجویان در راستای کسب مهارت و ایجاد زمینه‌های شغلی و هم افزایی در ارائه خدمات آموزشی به مددجویان است.

بر اساس این تفاهمنامه مجتمع فنی تهران به همراه بهشت امام رضا (ع) به منظور آموزش و مهارت افزایی افراد تحت پوشش موسسه یا مددجویان و دیگر داوطلبان و متقاضیان آزاد، همچنین در برگزاری سمینارها، کارگاه‌های کوتاه مدت و نمایشگاه‌های آموزشی در محل موسسه با هم همکاری و مشارکت خواهند داشت.

این تفاهمنامه اقدامی است در جهت توانمندسازی‌های ذهنی و مهارتی و بازگشت به زندگی اجتماعی افراد دارای معلولیت که به نحوی دچار انزوای اجتماعی بوده و به دلیل فرصاهای نابرابر امکان دستیابی به شرایط بهتر و استقلال را ندارند. این نوع اقدامات میتواند به شکل گسترده تر موجب بهبود شرایط زندگی فردی این افراد شده و از نظر اجتماعی نیز آثار مثبتی به همراه خواهد داشت. 

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

سعید سعادت مدیرعامل مجتمع فنی تهران درخصوص تفاهمنامه همکاری این مجموعه با بهشت امام رضا گفت: مجتمع فنی تهران ماموریت خود را توسعه اشتغال و کار آفرینی از طریق آموزش های مهارت محور می‌داند. بر همین اساس با هدف کمک به توانمندسازی و اشتغال مددجویان این مرکز رشته‌های برنامه نویسی، کامپیوتر، شمعسازی، صنایع غذایی، آشپزی، شیرینی پزی، کافی شاپ، طراحی مد لباس و خیاطی، معرق، عکاسی تجاری، زبان، آرایش و زیبایی و…  را بر اساس نیازسنجی و امکان آموزش برای جامعه هدف فراهم خواهد آورد.

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

 

بهشت امام رضا مرکز نگهداری از سالمندان رها شده را راه اندازی می‌کند

یوسف اصلانی مدیرعامل موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) در این جلسه با بیان اینکه موسسه خیریه بهشت امام رضا هم اکنون با 9 مجموعه در حال فعالیت بوده و در مجموع بیش از 500 نفر اعم از شیرخواره تا سالمند را تحت پوشش خود قرار داده است. گفت: سالمندانی که در مجموعه بهشت امام رضا نگهداری می‌شوند یا دارای معلولیت هستند و یا به دلیل بیماری یا فقر رها شده‌اند. براساس آمارها در تهران به 2 هزار تخت برای سالمندان رها شده نیاز است که متاسفانه هر روز بر تعداد آنها افزوده میشود. در مرکز مرتبط با سالمندان در منطقه فلاح ظرفیت 80 نفری وجود دارد اما 150 سالمند در آن نگهداری میشوند. به دلیل افزایش سالمندان بیمار رها شده و کمبود مراکز نگهداری یا هزینه بالای این مراکز به فکر راه اندازی مراکز نگهداری از سالمندان رها شده افتادیم به فکر توسعه این مرکز بودیم، تا اینکه گروهی از خیرین اعلام کردند که ملکی به متراژ 11 هزار متر مربع در شهر پردیس بنا کردند اما بلا استفاده مانده است و دوست دارند تا ان را به کودکان اختصاص دهند. طی بازرسی که انجام دادیم مشاهده کردیم که این ملک برای نگهداری کودکان مناسب نیست به همین دلیل ان را برای نگهداری از سالمندان بیمار یا رها شده در نظر گرفتیم. ساختمان این مرکز نیز به مانند بهشت امام رضا شبه خانه طراحی شده است و از مدل نگهداری قدیمی مراکز به دور است زیرا معتقدیم که مراکز نگهداری باید مانند خانه باشد. این ایده ما باعث شد تا مراکز نگهداری سازمان بهزیستی نیز به این سمت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه مرکز شیرخوارگاهی بهشت امام رضا تنها مرکز در تهران است که از شیرخوارگان دارای معلولیت ذهنی و حرکتی نگهداری میکند، گفت: سعی کرده ایم تا تمام خدمات و امکانات مورد نیاز کودکان و بزرگسالان دارای معلولیت را ارائه دهیم، بر همین اساس نگهداری و حمایت از این کودکان تا سنین بزرگسالی در چند دوره از زندگیشان تا رسیدن به استقلال آنها ادامه می یابد. همچنین مجموعه تفریحی ورزشی و درمانی این موسسه نیز در همین راستا و کمک به درمان این افراد ایجاد شد در این مجموعه خدمات فیزیوتراپی، گفتار درمانی، اب درمانی و ... است.

اصلانی درخصوص استقلال این افراد نیز گفت: در مجموعه بهشت امام رضا استقلال به معنای ازدواج کردن است و عموما با ازدواج این افراد استقلال صورت میگیرد. این افراد در مجموعه می مانند تا ازدواج کرده و جدا شوند اما سازمان بهزیستی این اتفاق را تخطی عنوان کرده و اعلام میکند که پس از رسیدن به سن 18 سالگی باید مجموعه را ترک کنند اما به دلیل چالشها و مشکلاتی که پیش روی این افراد قرار میگیرد تا زمانی که خودشان تصمیم به جدایی نگیرند در مجموعه میمانند البته برای ان دسته از افرادی که میخواهند مستقل شوند امکانات لازم را فراهم میکنیم.  

وی با بیان اینکه متاسفانه ان. جی. او ستیزی در دوره هایی وجود دارشت گفت: خوشبختانه با حمایتهای برخی مسئولان به ویژه اقای علی ربیعی در دوره مسئولیتشان توانستیم به سمت توسعه و شکوفایی حرکت کنیم.

 

فرهنگ رشد نیافته جامعه در مواجه با معلولان یکی از مهمترین مشکلات حضور این افراد در جامعه است

علی ربیعی رئیس هیئت مدیره پویش جمعی خیر ایرانیان در پایان این مراسم براهمیت توانمندسازی گروه های هدف و ارتقاء ظرفیتهای مهارتی این گروه برای کمک به بهبود زندگی اجتماعی این افراد تاکید کرد و کسب انواع مهارتهای ارتباطی و فنی معطوف به ایجاد یک زندگی مستقل را ضروری دانست.

وی تغییر نگاه جامعه در برخورد با این افراد را ضروری دانست و فرهنگ رشد نیافته جامعه را در مواجه با این افراد به عنوان یکی از مهمترین مشکلات حضور این افراد در جامعه بیان کرد.

رئیس هیئت مدیره پویش جمعی خیر ایرانیان موسسه بهشت امام رضا را یک موسسه نمونه در این زمینه معرفی کرد و گفت: هر فرد ایرانی میتواند به عنوان یک نیکوکار و خیر به بهبود شرایط اجتماعی کمک کند.

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

درادامه این جلسه، سعید سعادت مدیرعامل مجتمع فنی تهران به همراه هیئت همراه، علی ربیعی رئیس هیئت مدیره پویش جمعی خیر ایرانیان و مسئولان بهشت امام رضا(ع) از ساختمان تفریحی، ورزشی و درمانی بهشت امام رضا بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، افراد دارای معلولیت برای استفاده از خدمات درمانی به امکانات ویژه‌ای نیاز دارند که غالبا باعث افزایش هزینه‌های درمان می‌شود. به طور مثال افراد دارای معلولیت ذهنی برای انجام خدمات دندانپزشکی نیازمند یک مرکز مجهز هستند که با انجام بیهوشی بتواند کارهای درمانی را به بهترین شکل برایشان انجام دهد. خیریه بهشت امام رضا(ع) با راه‌اندازی مرکز تخصصی دندانپزشکی، گامی در جهت سلامت و آسایش این افراد برداشته است. همچنین در این مرکز به روزترین خدمات اب درمانی، فیزیوتراپی و سالن ورزشی مجهز با مجرب ترین پزشکان و مربیان برای کمک به روند بهبودی افراد معلول در نظر گرفته شده است.

امضای تفاهمنامه همکاری بهشت امام رضا (ع) با مجتمع فنی تهران

موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) فعالیت خود را در سال ۱۳۷۹ با کمک به نیازمندان و محرومین منطقه ۱۸ تهران به صورت داوطلبانه آغاز و در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با محوریت کودکان بی‌سرپرست تکمیل کرد. این مرکز هم اکنون با نگهداری از ۱۵۰ کودک و ۱۵۰ سالمند بیمار رها شده در ۴ مرکز در سطح شهر تهران و حمایت از ۳۰ کودک در خانواده یکی از بزرگترین مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست در کشور است. موسسه خیریه بهشت امام رضا (ع) نهادی غیر دولتی، غیرسیاسی و مردمی بوده که فعالیت خود را بر پایه نگهداری از ایتام و معلولین بی سرپرست با تاکید و تکیه بر کرامت انسانی و عزت نفس کودکان تحت پوشش بنیان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز