خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

اعتماد مردم به مسئولین وظیفه آنان را سنگین‌تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۲۹

انتخاب یک روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخاب یک روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران با تبریک فرا رسیدن ایام دهة مبارک فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مجاهدتها و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره)، پیشتازی روحانیت و همراهی مردم دانست وگفت: پیروزی انقلاب اسلامی اتمام حجت خدا برای روحانیت و جامعه‌ای بود که گرفتار حکومتی مستبد و ظالم بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انتخاب یک روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از عقب‌ماندگی کشور در ۸ سال گذشته و به هدر رفتن سرمایه‌های کشور بویژه در بخش‌های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری‌های اساسی، گفت: تغییر مدیریت اجرایی کشور بیانگر هوشمندی مردمی است که بدنبال زندگی بهتر و با نشاط ‌تری هستند و وظیفه ما نیز ایجاد امنیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دور از ظلم، تبعیض و برپایه عدالت و اعتدال برای مردمی است که پشتوانه این نظام هستند.

وی در ادامه به تشریح چگونگی مذاکرات هسته‌ای و اثرات مثبت آن در اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: مذاکرات با شجاعت مذاکره‌کنندگان ایرانی انجام و مورد حمایت مسؤولان ارشد نظام قرار داشته و دارد و حضور هیأت‌های اقتصادی و سیاسی و شرکت‌های بین‌المللی بزرگ کشورهای صنعتی، بیانگر اقدام بزرگی است که باید از آن حمایت نمائیم و انتظار ما نیز برخورد صادقانه از سوی طرف‌های مقابل می‌باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به چگونگی شکل‌گیری سلفی‌ها و خطرات افراطی‌ها و تندروها برای جهان اسلام اشاره کرد و افزود: بدنبال هر استبدادی، تندروی و نتیجه آن نیز استبداد ایجاد می‌شود و این همان دور باطلی است که باید از آن اجتناب و در مقابل، با تمسک به قرآن مجید، تفکر اعتدالی را ترویج کرد و حق مردم برای دخالت در سرنوشت خود را مورد احترام و تکریم قرار داد.

وی آیة شریفة «وامرهم شورا بینهم» را قاعده‌ای دانست که تمام زندگانی بشر را دربر می‌گیرد و همه ائمه و پیامبر(ص) نیز پیرو این امر بوده‌اند، که اگر اینگونه عمل شود استبدادی بوجود نخواهد آمد.

در ابتدای این دیدار حجج‌الاسلام والمسلمین آقایان قابل، واحد و صفری از قم، عجم از مشهد و هادی غفاری و اشرفی‌اصفهانی از تهران به نمایندگی از جمع حاضر با بیان مطالب خویش درخصوص مسائل روز بر ضرورت شکل‌گیری تشکلات مردمی تأکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز