خبرگزاری کار ایران

تقوی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای دعوت از سرمایه گذاران خارجی فضای اقتصادی داخل باید سامان یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۲

ریسک سرمایه گذاری در ایران بالاست چرا که قوانین در ایران مدام در حال تغییر است لذا رئیس جمهور ابتدا باید سعی کند فضای اقتصادی داخل کشور را سامان دهد.

یک کار‌شناس اقتصادی معتقد است: ریسک سرمایه گذاری در ایران بالاست چرا که قوانین در ایران مدام در حال تغییر است لذا رئیس جمهور ابتدا باید سعی کند فضای اقتصادی داخل کشور را سامان دهد.

مهدی تقوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دعوت اخیر رئیس جمهور از سرمایه گذاران خارجی به ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت: چانچه زمینه و بستری مناسب برای سرمایه گذاری در داخل کشور فراهم شود و سرمایه گذاری در ایران نرخ رشد صعودی به خود بگیرد آنگاه سرمایه گذاران خارجی نیز برای سرمایه گذاری در ایران ترغیب خواهند شد.

این اقتصاد‌دان در توضیح این مطلب گفت: در حال حاضر در ایران به جای اینکه سرمایه گذاری در بخش تولید صورت بگیرد در بخش‌های دیگری همچون بخش طلا و ارز صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به بالا رفتن شاخص بورس در دو ماه گذشته گفت: بالارفتن صعودی شاخص بورس در ماههای گذشته نشان دهنده این واقعیت است که سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر بازدهی بیشتری نسبت به بخشهای صنعتی و تولیدی دارد.

تقوی افزود: ریسک سرمایه گذاری در ایران بالا است و یکی از دلایل آن این است که قوانین در ایران مدام در حال تغییر است یک روز صحبت از افزایش قیمت بنزین و روز دیگر صحبت از اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها است.

این اقتصاد‌دان تاکید کرد: رئیس جمهور ابتدا باید سعی کند فضای اقتصادی داخل کشور را سامان دهد و وقتی سرمایه داران داخلی جرات سرمایه گذاری را در ایران پیدا کردند آنگاه می‌توان برای سرمایه گذاری خارجی نیز برنامه ریزی کرد.

وی در رابطه با دعوت از شرکت‌های فعال در بخشهای استخراج نفت و گاز گفت: دولت گذشته با برنامه‌های غلط اقتصادی واحدهای تولیدی را نابود کرده است و اگر دولت با از بین رفتن و کم شدن تحریم‌ها به جای خرج درآمد کشور در طرح‌هایی همچون ادامه برنامه هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌هایی مانند اکتشافات و بخش‌های صنعتی سرمایه گذاری کند با توجه به وجود دانش و تخصص و نیروی جوان متخصص کافی در کشور چه بسا که نیازی به سرمایه گذاری خارجی هم نداشته باشیم.

تقوی در پایان ابراز امیدواری کرد: دولت بتواند هم واحدهای تولیدی داخل در کشور را نگه دارد و هم بستری فراهم شود که سرمایه گذاراران خارجی به سرمایه گذاری در ایران راغب شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز