خبرگزاری کار ایران

فرمانده پایگاه هوایی بندرعباس خبر داد؛

رزم هوایی و سوخت‌گیری در آسمان، در رزمایش نهاجا

کد خبر : ۱۳۰۴۹۵

در کنار پایگاه بندرعباس که به صورت مستقیم در رزمایش حضور دارد، پایگاه شهید عباس دوران شیراز، پایگاه هوایی مهرآباد تهران و پایگاه‌های هوایی چابهار و اصفهان نیز به طور غیرمستقیم ماموریت‌هایی را در این رزمایش برعهده گرفته‌اند.

فرمانده پایگاه هوایی بندرعباس، آزمایش سامانه‌های دفاعی و جنگی ساخت داخل و سنجش میزان کارآیی و بازده آنها را از جمله اهداف رزمایش فداییان حریم ولایت ۴ عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان فرهاد گودرزی خاطرنشان کرد: شناسایی و درگیری و رزم هوایی و سوخت‌گیری در پهنه آسمان هنگام عملیات از دیگر سناریوهای طرح‌ریزی شده در این رزمایش است.

وی با بیان اینکه " رزمایش فداییان حریم ولایت ۴ از نظر گستره فیزیکی، یکی از گسترده‌ترین رزمایش‌های برگزار شده توسط نیروی هوایی جمهوری اسلامی است "، ادامه داد: در کنار پایگاه بندرعباس که به صورت مستقیم در رزمایش حضور دارد، پایگاه شهید عباس دوران شیراز، پایگاه هوایی مهرآباد تهران و پایگاه‌های هوایی چابهار و اصفهان نیز به طور غیرمستقیم ماموریت‌هایی را در این رزمایش برعهده گرفته‌اند.

گودرزی با بیان اینکه " در موج اول رزمایش، تمام هواپیماهای شکاری، سوخت‌رسان، ترابری و خلبانان در پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس متمرکز شدند و پس از ابلاغ ماموریت‌ها به مناطق تعیین شده اعزام شدند "، افزود: در موج دوم، بخش عملیاتی رزمایش انجام شده و تمامی پرسنل پروازی و خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی پرواز کرده و اهداف فرضی را در چند مرحله مورد اصابت قرار می‌دهند.

فرمانده پایگاه هوایی هوایی بندرعباس تصریح کرد: مرحله عملیاتی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و برای اولین بار در رزمایش‌های هوایی، خلبانان جوان و آموزشی در کنار خلبانان باتجربه و پیشکسوت به عملیات رزمی می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز