خبرگزاری کار ایران

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع):

تمدن نوین اسلامی با اقتدار علمی به دست می‌آید

کد خبر : ۱۲۶۹۶۱

با علوم غربی نمی‌توانیم از نظام اسلامی پاسداری کنیم لذا کسب مرجعیت علمی و رسیدن به اقتدار علمی و تمدن نوین اسلامی هدف نهایی ما نیست. اینها اهداف میانی است تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند تمدن نوین اسلامی با اقتدار علمی به دست می‌آید و اقتدار علمی، مرجعیت علمی می‌خواهد.
به گزارش ایلنا به نقل از سپاه نیوز؛ محمدرضاحسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که صبح امروز در این دانشگاه برگزار شد، گفت: ۶۰ سال پیش دانشجویان ما در جهت مقابله با استکبار شهید شدند و دانشجویان دیگری نیز در ادامه راه به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: چند سالی است که کشور دغدغه‌هایی دارد و آن ایجاد یک گفتمان جدید و فراگیر در کشور است و حضرت آقا سعی کرده‌اند با واژه‌سازی آن را نهادینه کنند و آن جهاد علمی است.

حسنی‌آهنگر تاکید کرد: ‌ نکته بسیار مهم این است که ما وظیفه و نقش خود را در جهاد علمی و ایجاد تمدن نوین اسلامی بدانیم.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: حضرت آقا تاکید کردند که تمدن نوین اسلامی با اقتدار علمی به دست می‌آید و اقتدارعلمی مرجعیت علمی را می‌خواهد ما باید برای رسیدن و انجام تکلیف‌مان در این مسیر نگران هیچ چیزی نباشیم.

وی افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه امام حسین دو وظیفه عام و خاص دارند. وظیه عام آنها پر کردن شکاف علمی ایران و جهان و وظیفه خاص‌شان این است که باید به دنبال بنای نهاد مستقل علمی دیگری باشند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) تاکیدکرد: با علوم غربی نمی‌توانیم از نظام اسلامی پاسداری کنیم لذا کسب مرجعیت علمی و رسیدن به اقتدار علمی و تمدن نوین اسلامی هدف نهایی ما نیست. اینها اهداف میانی است تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز