خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای صرب:

راه‌حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق گفت‌وگو دست‌‌‌یافتنی است + فیلم

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۴۰

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی معتقد است راه‌حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق گفت‌وگو و احترام به حقوق بین‌الملل دست‌‌‌یافتنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف عصر امروز در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه صربستان با قدردانی از مهمان‌نوازی ملت و دولت صربستان گفت: بسیار خوشحالم امروز به همراه یک هیات بزرگ اقتصادی شامل مدیران عامل شرکت‌های بزرگ ایرانی و روسای اتاق‌های بازرگانی ایران در بلگراد هستم. 

وی با بیان اینکه زمینه‌های گسترش روابط ایران و صربستان متنوع است، اظهار داشت: امیدواریم همانطور که در یکی، دو سال گذشته شاهد گسترش روابط بودیم، این روابط هر روز در حوزه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به لغو ویزای دو کشور تصریح کرد: یکی از این زمینه‌‌ها گسترش روابط مردمی و توریسم است و از زمان لغو روادید با جمعیت زیادی از ایرانیان که به صربستان سفر کرده‌اند، روبه‌رو بودیم و این جمعیت در آینده نزدیک افزایش قابل توجهی می‌یابد.

ظریف ادامه داد: ایرانیانی که به صربستان سفر کرده‌اند، از مهمان‌نوازی و گرمی مردم صربستان بسیار خرسند هستند و برای ما نیز باعث خرسندی است که شاهد حضور شهروندان صربستان در ایران باشیم و آنها استقبال و گرمی مردم ایران را خواهند دید.

وی افزود: ایران و صربستان در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، کشاورزی و فناوری و همچنین همکاری‌های دفاعی زمینه‌های همکاری دارند که این همکاری‌ها در زمان یوگسلاوی سابق بسیار خوب بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه از کمک و حمایت دولت صربستان در سازمان‌های بین‌المللی خشنودیم،‌ خاطرنشان کرد: ما معتقدیم راه‌حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق گفت‌وگو و احترام به حقوق بین‌الملل دست‌‌‌یافتنی است. 

ظریف به دیگر دیدارهای خود در بلگراد اشاره کرد و ابراز داشت: خوشحال هستم در دو روز اقامتم در این کشور با مقامات عالیه این کشور ملاقات خواهم کرد و دعوت آقای روحانی از همتای صربستانی را به ایشان ابلاغ خواهم کرد و فردا در یک مجمع اقتصادی زمینه‌های همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور را با حضور تجار و کارآفرینان دو کشور بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز