خبرگزاری کار ایران

ایران برای کمک به مقابله با بوکوحرام اعلام آمادگی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۲۴

ایرانی که در رویارویی با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه مسوولیت‌های بزرگی را متحمل شده، آمادگی آن را دارد تا با اتحادیه آفریقا برای مقابله با تروریسم همکاری کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت که گروه‌های داعش و بوکوحرام دو روی یک سکه‌اند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای آفریقایی در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی به سر می‌برد، در کنفرانس مطبوعاتی با بیان این که گروه‌های داعش و بوکوحرام، دو روی یک سکه‌اند ادامه داد که این دو افکار تکفیری تندروگرایانه‌ای دارند.

بنابر گزارش المصریون، او در ادامه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب را به حمایت از داعش متهم کرد و افزود که تهران از تلاش‌های کشورهای آفریقایی برای سرکوبی بوکوحرام حمایت می‌کند.

امیرعبداللهیان هم‌چنین عملیات‌های این گروه تروریستی در نیجریه را محکوم کرد و گفت: ایرانی که در رویارویی با گروه‌های تروریستی در خاورمیانه مسوولیت‌های بزرگی را متحمل شده، آمادگی آن را دارد تا با اتحادیه آفریقا برای مقابله با تروریسم همکاری کند.

وی تصریح کرد: پدیده داعش، پدیده‌ای شیطانی است که موجب بی‌ثباتی در سوریه وعراق شده است هم‌چنین ما بر این باوریم که بحران سوریه باید به واسطه راه‌حل سیاسی حل و فصل شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره اوضاع یمن نیز بیان کرد که فساد عامل فروپاشی یمن است.

او هم‌چنین بر اهمیت در پیش گرفتن راه‌حل سیاسی برای بحران در این کشور و تسریع در تشکیل دولت انتقالی با حضور همه طرف‌ها در یمن تاکید کرد و القاعده را مسوول بی‌ثباتی در این کشور دانست.

این دیپلمات ارشد ایرانی در ادامه با بیان این که القاعده در یمن تهدیدی علیه امنیت و ثبات در این کشور و صلح در آن است، نسبت به توانایی یمنی‌ها در ایجاد امنیت و ثبات و پشت سر گذاشتن چالش‌ها ابراز خوش‌بینی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز