خبرگزاری کار ایران

هجمه تند برگزار کنندگان همایش دلواپسان به مذاکره کنندگان؛

هدف مذاکرات نه تنها تحقیر ملت که تحقیر نظام بود / خروجی مذاکرات مسئله دار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۱۷

با وجود توافق، تبلیغات بسیاری ضد ایران شکل گرفت و می‌توان گفت‌ بیشترین توهین‌ها و تحقیرها نسبت به ملت ایران صورت گرفته است و گفتند ایران به خاطر تحریم‌ها تسلیم شده و پای میز مذاکرات آمده است. بنابراین معتقدم هدف این مذاکرات نه تنها تحقیر ملت که تحقیر نظام بوده است.

همایش " منهای عزت بعلاوه تحریم " توسط تعدادی از منتقدان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین دیگر شخصیت های سیاسی اصولگرا در حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمید روحانی، بهرام بیراموند، سید مهدی موسوی‌نژاد، مهدی کوچک‌زاده، فاطمه آلیا، محمد علی رامین، ابراهیم آقامحمدی، حمید روحانی، ابولفضل ظهره وند از جمله مهمانان این مراسم بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در بخش نخست مراسم حجت‌الاسلام حمید روحانی گفت: تحت نام این مذاکرات، استحاله خط امام، به ذلت کشاندن ملت، سلب استقلال کشور و از بین بردن اسلام ناب محمدی دنبال می شود.

روحانی در ادامه افزود: نکاتی در خصوص انحراف توضیح می دهم؛ اول به کارگیری کسانی که از نظر اسلام مطرود و منحرف بودند. دوم روی آوردن مسوولان به تجمل‌گرایی. سوم به کارگیری مشاوران مرموز و غیرمسلمان. چهارم زمینه‌سازی برای تبدیل حکومت اسلامی به سلطنت موروثی و پنجم تفاوت حرف و عمل کسانی که در راس امور بودند. همچنین کتابی در همین زمینه توسط محمود سریع القلم منتشر شده است که نظریات آن پشت هر انسان غیرتمند را می‌لرزاند. این درحالی است که رییس‌جمهور هم برای این کتاب مقدمه نوشته و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم آن را در سال ۸۷ به چاپ دوم رسانده است. هدف این کتاب از بین بردن استقلال و کشاندن ملت به خواری و ذلت است که البته امیدوارم آن چه در این کتاب آمده صرفا یک دیدگاه باشد.

روحانی ادامه داد: آقای سریع القلم که هم اکنون مشاور رییس جمهور می باشد مردم را به نوعی مزاحم کار دولت ها تلقی می کند. و لذا آقای رییس جمهور که مقدمه ای این کتاب را نوشته اند می بایست پاسخگوی بعضی از مسایل باشند. چراکه در قسمت هایی از این کتاب استقلال کشور و مردم یک ضد ارزش نمایان شده است و کتاب ایران و جهانی شدن نوشته آقای سریع القلم تیر خلاصی بر پیکر اسلام خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه از روزی که مذاکرات شروع شده است تحقیر ملت هم آغاز شد، گفت: با وجود توافق، تبلیغات بسیاری ضد ایران شکل گرفت و می‌توان گفت‌ بیشترین توهین‌ها و تحقیرها نسبت به ملت ایران صورت گرفته است و گفتند ایران به خاطر تحریم‌ها تسلیم شده و پای میز مذاکرات آمده است. بنابراین معتقدم هدف این مذاکرات نه تنها تحقیر ملت که تحقیر نظام بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا سخنران دیگر این مراسم، سید مهدی موسوی‌نژاد بود که در خلال برگزاری همایش منهای عزت بعلاوه تحریم نسبت به تذکر خود و ۱۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت دادگستری مبنی بر ممنوع التصویر ماندن خاتمی اشاره نمود و گفت: تذکری به وزارت دادگستری از سوی بنده و ۱۰ تن از نمایندگان مجلس مبنی بر ممنوع التصویر و ممنوع المصاحبه بودن خاتمی داده شد که البته این امر از قدیم الایام یک مصوبه تلقی می شد که به یکباره هجمه ای از سوی رسانه ها و خبرگزاری ها بر این جمع ۱۰ نفری حاکم شد.

وی ادامه داد: مبنای ما این است که موسوی و خاتمی کسانی بودند که در سال ۸۸ نقش رهبری را برعهده داشتند و این امر از آنجا نشات گرفت که مردم و خواص خواستار محاکمه این ها بوده اند اما به یکباره مردم و خواص از این امر صرف نظر کردند و بهتر است بگوییم که این موضوع کمرنگ شد لذا مردم و خواص خود باید محاکمه آنها را مطالبه کنند اما در این موضوع با سکوتی از سوی مردم و خواص مواجه هستیم.

ابوالفضل ظهره وند سخنران دیگر این مراسم، در همایش منهای عزت بعلاوه تحریم اعلام داشت: نگرانی های در بحثمذاکرات هسته ای وجود دارد که البته طبیعی به نظر می آید و باید گفت اگر هم کمبودی وجود دارد از یک سری حلقه های مفقوده نشات می گیرد.

وی افزود: این لفظ که می گویند ما می رویم و با کدخدا مساله را حل می کنیم اشتباه و مردود است چرا که اگر این لفظ به میان بیاید یعنی اینکه ما ۳۵ سال در اشتباه بود و در این مدت هم به اشتباه قدم برداشته ایم.

وی در خصوص کشورهای روسیه و چین و حمایت های آنها گفت: از این دو کشور چیزی باقی نمانده است و این دو کشور که روزی الهام بخش بودند هم اکنون نمی توانند لفظ الهام بخش به خود بگیرند چرا که دیگر اقتدار خود را از دست داده اند.

ظهره وند در انتها با اشاره به روند مذاکرات اذعان داشت در مذاکرات سه محور وجود دارد: یا تسلیم می کنیم یا تسلیم می شویم و یا مقابله می کنیم که البته آینده این را مشخص خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدی موسوی نژاد سخنران دیگر همایش با بیان اینکه وزارت نفت و دستگاه دیپلماسی در خواست جلسه اضطراری اپک را مطرح نکردند، افزود: چرا دستگاه دیپلماسی و وزارت نفت با توجه به اوضاع موجود در حوزه انرژی و نفت درخواست جلسه اضطراری را به اپک ندادند.

وی افزود: آقای زنگنه و وزارت نفت هیچ درخواستی مبنی بر برگزاری جلسه اضطراری اپک صادر نکرده است و این برای کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران مطلوب نیست که کشوری مانند ونزوئلا خطرات حوزه نفتی ما را به ما گوشزد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز