خبرگزاری کار ایران

ظریف:

نوری‌المالکی نقش برجسته‌ای در حفظ ثبات عراق ایفا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۶۱

در دو ماه گذشته شما نقش برجسته‌ای در برخورد با تروریسم نیز ایفا کرده‌اید و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم در حد توان در این زمینه به جنابعالی کمک کنیم.

وزیرامور خارجه نقش نخست وزیر سابق عراق در حفظ ثبات عراق را برجسته توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، ‌ محمد جواد ظریف در دیدار با نوری‌المالکی پس از ابلاغ سلام رییس‌جمهوری کشورمان به وی گفت: جنابعالی نقش برجسته‌ای در حفظ ثبات عراق و تقویت روابط دوجانبه داشتید.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: ‌ مبارزه جدی جنابعالی در دو ماه گذشته در زمینه فعالیت‌های تروریست علیه عراق قابل تقدیر است و ما آمادگی داریم تا نابودی کامل در این خصوص همکاری مشترک داشته باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از درایت مالکی گفت: نقش مرجعیت و اتحاد درونی در انتخابات حائز اهمیت بود.

ظریف در پایان اظهار داشت: نقش جنابعالی در آینده عراق مهم و اثر گذار است. آمادگی داریم طرح‌های مشترک بین دو کشور که در زمان شما آغاز شده را با دولت جدید ادامه دهیم.

در ادامه این دیدار، ‌ نوری‌المالکی با تشکر از دولت و مسئولان ایران به ویژه مقام معظم رهبری نسبت به حمایت‌هایی که ایشان طی سال‌های مسئولیت نخست وزیری وی داشته است، ‌ خواستار ادامه همکاری ایران با عراق و حمایت از دولت العبادی شد.

مالکی افزود: در همه زمینه‌ها از العبادی، انسجام بین روسای قوا و نخست وزی و همچنین روند توسعه و تقویت همکاری‌های مشترک همچون گذشته حمایت می‌کنم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز