خبرگزاری کار ایران

دیدار خداحافظی سفیر ایران در کی‌یف با وزیر خارجه اوکراین

کد خبر : ۱۲۴۴۰۳

وزیران دو کشور همواره در چار چوب روابط راهبردی دو کشور با یکدیگر در رایزنی‌های مستمر سالانه بوده‌اند و ابراز امیدواری کرد تا نشست‌های وزیران خارجه و معاونان دو کشور به‌زودی شکل گیرد.

سفیر ایران در کی‌یف با کوژارا، وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، اکبر قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در این دیدار اظهار کرد، مناسبات دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است و هر چند تراز تجاری در مقطع ماموریت اینجانب دو برابر شده است ولیکن هنوز متناسب با ظرفیت‌های واقعی دو کشور نیست و ظرفیت‌های فراوان دیگری بین دو کشور وجود دارند که میبایست شناسایی و احیا شود. ما امیدواریم با برگزاری هر چه زودتر پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور گام‌های بلندی در چار چوب منافع مشترک و تامین مناسبات دو جانبه برداریم.

او با اشاره به پیشینه و زمینه‌های مشورت‌ها و رایزنی‌های فعال بین وزیران خارجه دو کشور و معاونان‌شان اظهار کرد، وزیران دو کشور همواره در چار چوب روابط راهبردی دو کشور با یکدیگر در رایزنی‌های مستمر سالانه بوده‌اند و ابراز امیدواری کرد تا نشست‌های وزیران خارجه و معاونان دو کشور به‌زودی شکل گیرد.

کوژارا با اشاره به نقش سازنده و فعال سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارتقای روابط دو کشور اظهار کرد، نقش فعال جنابعالی در ارتقای مناسبات دو کشور قابل توجه محافل اوکراینی بوده است و ما از برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از سوی ارگان‌های ذی‌ربط حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به حادثه تروریستی برای سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، اظهار کرد: ما نسبت به این رخداد نگرانی خود را اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به ضرورت شکل‌گیری رایزنی‌های بین وزیران خارجه دو کشور ابراز علاقه کرد تا مکانیزم این امر توسط رایزنی‌های دیپلماتیک تبلور یابد.

هم‌چنین در این دیدار آخرین تحولات سوریه و مذاکرات ۱ + ۵ مورد تبادل نظر قرار گرفت

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز