خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه دومین دوره دوسالانه کتاب استان سمنان؛

کتاب باید در سبد اقتصادی خانوار گنجانده شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۲۰

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه دومین دوره دوسالانه کتاب استان سمنان ایجاد شوق مطالعه در مردم از طریق چاپ کتابهای مهم و مفید، افزایش شمارگان کتاب و کاهش قیمت آن را مهمترین راهکار برای توسعه نهضت کتابخوانی در کشور عنوان کرد.

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه دومین دوره دوسالانه کتاب استان سمنان در جمع مسئولان و هنرمندان استان سمنان اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی باید موضوع کتاب‌خوانی را در جامعه تبلیغ و نهادینه کنیم.

به گزارش ایلنا، علی جنتی با بیان اینکه، ایجاد شوق مطالعه در مردم از طریق چاپ کتابهای مهم و مفید، افزایش شمارگان کتاب و کاهش قیمت آن برای اینکه تمام اقشار جامعه بتوانند از کتاب استفاده کنند مهمترین راهکار برای توسعه نهضت کتابخوانی در کشور است بیان داشت: باید تلاش داشت تا کتاب در سبد اقتصادی خانواده ها گنجانده شود.

جنتی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک مردم و مسئولان بتوانیم نهضت کتاب‌خوانی را در کشور شروع کرده و این نهضت را ادامه دهیم تا فرهنگ کتاب‌خوانی در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه انتشار کتاب در سال جاری رشد قابل قبولی داشته است، گفت: در حوزه ادبیات اثار به چاپ رسیده ۲۴ در صد افزایش را نسبت به سال قبل نشان میدهد.

جنتی بیان داشت: همچنان کتاب نقش اول در انتقال افکار و اندیشه ها در فرهنگ ایران اسلامی را دارد و ملتی که با کتاب انس داشته باشد، می تواند از فراز و فرودهای مختلف کشورش به سلامت عبور کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز