خبرگزاری کار ایران

امامزاده علی اکبر و ابوسعید در شهرستان آرادان مرمت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۸۹

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گرمسار و آرادان از مرمت امامزاده علی اکبر و ابوسعید در شهرستان آرادان خبر داد.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار داشت: مرمت امامزاده علی اکبر(ع) شامل برداشت آجر فرسوده گنبد امامزاده، ایزولاسیون و تعویض آجرهای فرسوده نما و اصلاح هره چینی و… است.
به گزارش ایلنا، مهوش کمالی گفت: در سال گذشته نیز با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آرادان، کار یکسان سازی قبور و آجر فرش محوطه، اصلاح نمای ایوان‌های ورودی، سفید کاری شبستان و بازگشائی ایوان ورودی انجام شد.
وی با اشاره به مرمت امامزاده ابوسعید(ع) در روستای هدف گردشگری پاده نیز گفت: مرمت بنای این امامزاده نیز شامل استحکام بخشی گنبد، کاهگل کاری بام، تعویض ناودان‌های فرسوده و… است.
کمالی، مرمت و حفظ و نگهداری بناهای تاریخی را در جذب سرمایه گذار، گردشگر و توسعه گردشگری منطقه موثر دانست.
سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: روستای پاده در دو کیلومتری شرق شهرستان آرادان واقع شده و در این روستا آثار و اماکن تاریخی فراوانی از جمله آب انبار، قلعه، حمام‌ها، یخچال، خانه‌های قدیمی، امامزاده و… وجود دارد.
امامزاده علی اکبر یکی از اماکن‌های با ارزش شهرستان گرمسار و آرادان به شمار می‌رود و به شماره ۲۱۶۰ در تاریخ ۲۰/۸ / ۷۷در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از قدمت بالایی برخوردار است.
این امامزاده در طول سال به خصوص بیست یکم ماه مبارک رمضان و ۲۸ صفر پذیرای هزاران زائر از سراسر کشور است.
امامزاده ابوسعید نیز به شماره ۲۰۱۶۵ در تاریخ ۲۲/۸ / ۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز