خبرگزاری کار ایران

مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی در استان سمنان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۳۰

در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مدیر کل و کارکنان دامپزشکی استان سمنان و نماینده شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات دامپزشکی استان بررسی شد.

مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه گزارشی از شرح وظایف دامپزشکی به خصوص در زمینه امنیت و سلامت غذایی، اقدامات صورت گرفته در سنوات اخیر، حجم کاری و کمبود نیرو و منابع برای ارائه خدمت مطلوب‌تر ارائه کرد و با اشاره به ورود بیماری لمپی اسکین به کشور، خواستار حمایت همه جانبه مسئولین در جهت کاهش ضایعات وارده به سرمایه‌های دامی شد.
به گزارش ایلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۲۵۷ هزار تن از تولیدات بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور است که سلامت و امنیت آن شاکله کار حوزه دامپزشکی است و نقش دامپزشکی در سلامت و ایمنی مردم و نظارت بر سلامت تولید بسیار مهم است.
سید مجید موسوی با اشاره به توجه معیشت کارکنان این حوزه برای ادای این وظیفه حاکمیتی بر توجه جدی به اعتبارات بخش کشاورزی به ویژه دامپزشکی استان در جهت حفظ سرمایه ملی، اقتصاد دامپروران و تولید کنندگان تاکید کرد.
وی خواستار تغییر دیدگاه موجود مبنی برکارهای هزینه‌ای درحوزه‌های دامپزشکی وترویج در استان شد و افزود: این فعالیت‌ها نوعی سرمایه گذاری در این حوزه‌ها است که جلوی بسیاری از هزینه‌های بعدی را خواهد گرفت.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جنگ‌های آینده در جهان از نوع ویروسی یعنی جنگ‌های سهل و آسان اما با پیچیدگی خاص خود مد نظرات است و نقش حوزه‌های مرتبط با سلامت در آن بسیار مهم است
علی رضا خسروی افزود: حوزه‌های مرتبط با سلامت جامعه در جنگ ویروسی در خط مقدم و به عنوان دیدبان هستند و کار شما در حوزه سلامت و وظیفه شما یک حرکت و وظیفه جهادی است که در تامین سلامت غذایی نقش مهمی دارد.
وی بیان کرد: تلاش دولت در حوزه درمان و تامین هزینه‌ها ارزشمند است و لازم است در حوزه سلامت و پیشگیری هم موضوع لحاظ شود.
در پایان جلسه کارکنان دامپزشکی استان مسائل و مشکلات خود را به صورت مکتوب به آقای خسروی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز