خبرگزاری کار ایران

مرمت کاروانسرای عباس آباد میامی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۱۸

رئیس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از آغاز مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی خبر داد.

رئیس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: در این مرحله از مرمت، کار بندکشی آجرفرش پشت بام کاروانسرا و دیگر مرمت‌های جزئی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمیدرضا حسنی با بیان اینکه این کاروانسرا در ۷۰ کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است، افزود: تاریخ ساخت کاروانسرای عباس آباد مربوط به دوره صفویه است.

حسنی گفت: فرم پلان این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بالغ بر هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

وی افزود: این کاروانسرا دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز جهت خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

حسنی گفت: در اطراف حیاط، اتاق ها، ایوان ها و سکوها و در پشت اتاق ها شتر خوانها قرار دارند، سرویس‌های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن قرار دارد که این مهم در نوع خود نادر است.

وی افزود: از تزئینات این کاروانسرا می‌توان به کاربندی های گچی رواق های پیرامون حیاط و نیز آجرکاری های سقف ایوان ها اشاره کرد.

رئیس اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با بیان اینکه این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است، گفت: با توجه به واقع شدن این کاروانسرا در کنار اتوبان تهران مشهد و عبور سالانه ۱۵ میلیون مسافر و زوار آقا علی ابن موسی الرضا(ع) از کنار این روستا، امکان تغییر کاربری و واگذاری آن به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز