خبرگزاری کار ایران

پس از ۳۰ سال ؛

کاروانسرای شاه عباسی شهر سمنان به میراث فرهنگی واگذار شد/ بی آبی بزرگترین مشکل استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۱۵۷

پس از30 سال مطالبه مردم استان سمنان، در مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه و برخی مسئولان استان کاروانسرای شاه عباسی شهر سمنان از قوه قضائیه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد.

به  گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الاسلام  محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در این مراسم با اشاره به اینکه تحویل این کاروانسرا به میراث فرهنگی یکی از مطالبات قانونی و به حق مردم این دیار بوده است، افزود: این کاروانسرا باید به مکانی برای ارتقای فرهنگ ایرانی و  اسلامی، تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره برداری این مکان طبق تدبیر بهینه، افزود: محل این کاروانسرا باید یک فضای فرهنگی- اجتماعی و در راستای ارتقای فرهنگی مردم باشد.

کمبود آب بزرگترین و مهم ترین مشکل استان سمنان است

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در مراسم واگذاری کاروانسرای شاه عباسی این شهربه اداره کل میراث فرهنگی، با اشاره به وجود 650 کیلومتر مسیر جاده ای استان سمنان، احیای این کاروانسرا را فرصتی مناسب برای ماندگاری مسافر و جذب گردشگر برشمرد.

وی با بیان اینکه کمبود آب و کمبود جمعیت دو مشکل عمده استان سمنان است، افزود: استان سمنان به عنوان یک استان صنعتی، با تدابیر مناسب، بخش اعظمی از مشکلات واحدهای صنعتی را حل کرده است اما با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است.

هاشمی خطاب به معاون اول قوه قضائیه، اظهار کرد: در این استان با جمع آوری معتادان متجاهر و اجرای طرح "یاری گران زندگی" با همکاری دهیاری های روستاها، اقدامات بسیار مناسبی جهت مدیریت مسائل اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده و تصمیمات مناسبی نیز جهت رشد جمعیت، اتخاذ شده است.

استاندار سمنان " کم آبی" و کمبود آب شرب را بزرگترین و مهم ترین مشکل استان برشمرد و افزود: در ایام نوروز بسیاری از واحدهای مسکونی با قطع آب مواجه بودند و اگر تدبیر جدی در حوزه آب نشود در آینده نزدیک برخی از شهرها و روستاهای ما خالی از سکنه می شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز