خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد؛

مقابله هزار و۳۶۰ سمن با اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۵۵

در حوزه خدمات مرتبط با اعتیاد به سه محور پیشگیری، درمان و توانمندسازی توجه کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد اقدامات در حوزه اعتیاد عملا در سازمان بهزیستی رقم می‌خورد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دلیل توسعه اعتیاد در کشور وجود جهل نسبی در این حوزه و عدم آگاهی مناسب والدین درباره اعتیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در نشست مشورتی و آموزشی منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامینی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان در حوزه خدمات اجتماعی و خصوصا مداخله در پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد، خدمات شایانی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ NGO در حوزه خدمات بهزیستی خدماتی به مردم ارائه می‌دهند که از این تعداد هزار و ۳۶۰ سمن‌ در خصوص مقابله با اعتیاد فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات مرتبط با اعتیاد به سه محور پیشگیری، درمان و توانمندسازی توجه کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد اقدامات در حوزه اعتیاد عملا در سازمان بهزیستی رقم می‌خورد.

وی با تاکید براینکه بیشتر خدمات سازمان بهزیستی مبتنی بر مردم و جامعه است، عنوان کرد: معتقدیم که باید کار مردم به دست مردم انجام شود و در سال گذشته نیز کارگزار رسانه‌ای آگاهی مردم در حوزه اعتیاد را برگزار کردیم.

هاشمی ادامه داد: تمرکز اصلی سازمان بهزیستی به سمت درمان است، اما به سمت پیشگیری از اعتیاد به صورت خانه به خانه تغییر رویکرد داده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی افزود: قصد داریم از مددکاران بهزیستی و مددکاران داوطلب به صورت مددیاران محله در زمینه جهل زدایی از اعتیاد کمک بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اعتیاد به دلیل وجود جهل نسبی در این حوزه است، گفت: پدران و مادران آگاهی مناسبی در این خصوص ندارند و ضروری است آگاهی لازم به والدین، متولیان مدارس و اساتید دانشگاه در جهت پیشگیری از اعتیاد داده شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ضروری است یک مکتب و ایدئولوژی را در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد طراحی کرده و برمنبای آن به مردم آگاهی دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ما به عنوان مددکاران اجتماعی در این حوزه نواقصی داریم، گفت: برای مبارزه با سیل اعتیاد ضروری است، مردم را با خود همراه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: والدین انگیزه لازم را برای نجات فرزندان خود دارند و با کمی علم و آگاهی بهترین گزینه برای مبارزه با اعتیاد و صیانت از جامعه هستند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: ضروری است با دقت کافی به آسیب‌های اجتماعی نگاه شده و با این رویکرد نسخه مدونی در زمینه کاهش اعتیاد در کشور ایجاد کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز