خبرگزاری کار ایران

مسئول برنامه جلب مشارکت مردمی وزارت بهداشت:

زنان ۹۰ درصد داوطلبان سلامت کشور را تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۵۳

این افراد بانوان خانه‌داری هستند که به صورت افتخاری با وزارت بهداشت همکاری دارند / ۴۰ هزار نفر از این داوطلبان سلامت در مناطق روستایی کشور فعالیت دارند.

مسئول برنامه جلب مشارکت مردمی مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۱۷۴ هزار داوطلب سلامت با هدف پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت جامعه در سطح کشور فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، میترا توحیدی افزود: ۴۰ هزار نفر از این داوطلبان سلامت در مناطق روستایی کشور فعالیت دارند و مابقی در شهر‌ها و حاشیه شهرهای بزرگ آموزش‌های سلامتی را به مردم انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه زنان ۹۰ درصد داوطلبان سلامت کشور را تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد بانوان خانه داری هستند که به صورت افتخاری با وزارت بهداشت همکاری دارند.

به گفته وی، هر داوطلب سلامت ۵۰ نفر را در منطقه سکونت خود زیر پوشش دارد که در کل بیش از ۲۰ میلیون نفر زیر پوشش برنامه‌های آموزشی چهره به چهره این داوطلبان قرار دارند.

توحیدی آغاز فعالیت داوطلبان سلامت در سطح کشور را از سال ۱۳۷۱ عنوان کرد و افزود: داوطلبان سلامت می‌توانند از طریق اطلاع رسانی و انتقال پیام‌های بهداشتی و درمانی نقش بسزایی در تغییر سواد سلامت و اصلاح شیوه زندگی مردم داشته باشند.

وی در پایان گفت: حوزه فعالیت داوطلبان سلامت تمامی مراقبت‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌ها و اطلاع رسانی در برنامه‌هایی نظیر ارتقای باروری جامعه را شامل می‌شود و این گروه با راهبری وزارت بهداشت، پیام‌ها را به جمعیت زیر پوشش خود انتقال می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز