خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

استنشاق بوی تعفن از آب آشامیدنی دروغ محض است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۰۴۱

آیا می‌توان پذیرفت که مردم با آب معدنی حمام می‌کنند این اخبار یک جور شانتاژ خبری است / این خبر دروغ محض است و این سخنان داعشی‌ها و آمریکایی‌هاست که پول می‌گیرند و دورغ می‌گویند و بیان این دیدگاه‌ها یک جور تنگ نظری به حساب می‌آید.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اعلام کرد: آب اهواز هیچ مشکل و آلودگی خطرناکی ندارد و اگر موارد معدودی در مناطق معدودی اتفاق بیفتد این مسئله سریعا به سازمان‌های ذیربط گزارش دهی شده و مشکل حل می‌شود.

دکتر سیدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با انتشار این اخبار نادرست افراد به دنبال شایعه پراکنی هستند و آب در جمهوری اسلامی آب سالمی است این مسائل جو سازی علیه کشور است.

وی با بیان اینکه آب سالم آب فاقد باکتری است، اظهار داشت: در استان خوزستان و تمامی شهرستانهای این استان آب مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد.

سیدیان گفت: استانداردهایی برای آب سالم وجود دارد و از شاخصه‌های مهم ارائه خدمات بهداشتی آب سالم است.

سیدیان مشکل دیگر آب خوزستان را کدر بودن آب نام برد و تصریح کرد: کدورت آب یکی از مشکلات قبلی شهرستان اهواز بوده که به دلیل سدهای ایجاد شده بر روی رودخانه کارون و پایین آمدن دبی آب این مشکل ایجاد شد اما از زمانی که آب رودخانه کرخه وارد کارون شد این مسئله خیلی بهتر شد و در خوزستان مشکل آب وجود ندارد.

معاون بهداشت استان خوزستان مشکل دیگر آب در این منطقه را ورود فاضلابهای شهری، ‌صنعتی به رودخانه کارون نام برد اما تاکید کرد: با اندازه گیری میزان آلاینده‌ها کیفیت آب کنترل می‌شود.

سیدیان تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم آب خوزستان آب کوثر است اما براساس نظر سازمان بهداشت جهانی می‌توانم بگویم آب در جمهوری اسلامی ایران آب سالمی است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: البته آب سالم رده بندی دارد مانند فشار خون که فشار خون خوب یا فشار خون خوب‌تر داریم.

معاون درمان استان خوزستان ادامه داد: می‌توان کیفیت آب خوزستان را بهتر کرد به شرطی که جریان آب بهتر شود و بارندگی بالا‌تر رود.

معاون بهداشت استان خوزستان در خصوص وضعیت تصفیه خانه‌های استان گفت: تصفیه خانه‌های استان مشکلی ندارد بلکه مشکل ما فاضلابهای قدیمی استان است اما در چند سال اخیر سرمایه گذاری‌های کلانی صورت گرفته که معادل هزینه‌های سی سال پیش می‌باشد.

سیدیان ادامه داد: وضعیت فاضلاب‌های شهری در کمیته‌هایی که ریاست آن بر عهده محیط زیست استان است بررسی شده و در این جلسات تاکید شده است تا تمام ورودی‌های کارون بررسی شده و دستگاه‌ها موظف به نصب فیلتر هستند باید بپذیریم که این اقدامات در سالهای اخیر بی‌سابقه بوده و با ایجاد کم آبی در سالهای اخیر کیفیت آب تنزل یافته است.

سیدیان تاکید کرد: سرمایه گذاری در این زمینه کافی نیست سیستم‌های فاضلابهای شهری ما قدیمی هستند و باید به آن‌ها بیشتر توجه کرد.

معاون بهداشت استان خوزستان در خصوص استنشاق بوی تعفن همراه آب در اهواز گفت: این خبر دروغ محض است و این سخنان داعشی‌ها و آمریکایی‌هاست که پول می‌گیرند و دورغ می‌گویند و بیان این دیدگاه‌ها یک جور تنگ نظری به حساب می‌آید.

سیدیان ادامه داد: می‌توان از هفتصد هزار شهروند اهوازی سوال کرد و هیچ عقل سلیمی کدورت وبوی تعفن آب را نمی‌پذیرد آیا می‌توان پذیرفت که مردم با آب معدنی حمام می‌کنند این اخبار یک جور شانتاژ خبری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز