خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر؛

دلیل اختلاف بهای واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۱۶

یک نوع از این واکسن‌های وارداتی تاثیرگذاری بهتری دارد که با نرخی بالاتر در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو دلیل اختلاف بهای واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های کشور را تاثیرگذاری بهتر یک نوع از این واکسن‌ برای مقابله با ویروس آنفولانزا اعلام کرد.

«مهدی پیرصالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مشابه ایرانی این واکسن در کشور وجود ندارد و دلیل اینکه واکسن‌های وارداتی با نرخی متفاوت عرضه می‌شوند، نیز بالا بودن قیمت تمام شده هزینه تولید داروست.

وی افزود: دو نوع واکسن آنفولانزا در کشور داریم که توسط دو شرکت مختلف واردکننده دارو در داروخانه‌های کشور توزیع می‌شود.

پیرصالحی ادامه داد: این شرکت‌های دارویی دو نوع واکسن وارداتی خود را با «دو نرخ متفاوت» در داروخانه‌ها پخش و به فروش می‌رسانند.

وی با بیان اینکه این دو نوع واکسن آنفولانزا از جنسی متفاوت و با ماده موثر یکسان هستند، تاکید کرد: اما یک نوع از این واکسن‌های وارداتی تاثیرگذاری بهتری دارد که با نرخی بالاتر در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: این دو نوع واکسن‌ در مقابله با سه ویروس آنفلوآنزای A، B و C دارای اثرگذاری قوی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز