خبرگزاری کار ایران

پنج هزار پزشک متخصص در مناطق محروم

کد خبر : ۱۹۸۱۹۵

سه هزار و ۳۰۰ پزشک متخصص در ۲۹۱ شهر محروم ماندگار شده اند که انتظار می رود تا پایان سال به پنج هزار پزشک متخصص برسد.

رئیس ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت گفت: در فصل اول اجرای این طرح، سه هزار و ۳۰۰ پزشک متخصص در ۲۹۱ شهر محروم ماندگار شده اند که انتظار می رود تا پایان سال به پنج هزار پزشک متخصص برسد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمد آقاجانی افزود: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده است.

وی ادامه داد، با اجرای آن از طریق پرداخت های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه تمام وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می شود.

نامبرده خاطر نشان کرد: طی برنامه ریزی های به عمل آمده بسته های تشویقی و حمایت های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور پیرامون ارتقای عدالت در دسترسی و بهره مندی مردم به خدمات سلامت در مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در فصل اول برنامه تحول نظام سلامت است.

آقاجانی ادامه داد: تمامی پزشکان متخصص، فلوشیپ یا فوق تخصص و پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان ها و اورژانس های پیش بیمارستانی که به صورت تمام وقت جغرافیایی(اعم از تمام وقت هیات علمی و تمام وقت درمانی) در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مشغول به خدمت هستند، مشمول این طرح می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز