خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خبرداد:

تهیه داروهای تک نسخه‌ای در یک هفته

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۴۶

سال گذشته شش ماه طول می‌کشید تا داروهای تک نسخه‌ای تهیه و به دست بیماران برسد، اما در حال حاضر این مدت زمان به یک و نیم ماه رسیده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مورد تامین داروهای تک نسخه‌ای گفت: برخی از داروهای ضروری در مدت یک هفته هم تامین می‌شوند که برنامه ‌داریم تمام این دارو‌ها ظرف مدت یک هفته به دست بیماران برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فرهادی در دیدار صمیمانه امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه تحول جمعیت یک برنامه بنیادی و اساسی است، گفت: حوزه تحول ساختاری فدراسیون بین المللی نیز این موضوع را مورد تایید قرار داده است، که اگر با همین جهت گیری پیش برویم الگویی برای سایرین خواهیم بود.

فرهادی با اشاره به ایجاد مرکز آینده نگاری در جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: مرکز آینده نگاری با آینده نگری فرق دارد؛ آینده نگاری مرکزی برای تدوین نظام جامع مدیریت حوادث، نظام قیمت تمام شده فعالیت، نظام جامع آموزشی در تمام سطوح و نظام جامع ارزیابی را شامل می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بحران تامین واکسن مننژیت در سال گذشته، گفت: با اقداماتی که انجام شده است، خوشبختانه دیگر این مشکل وجود ندارد.

وی همچنین درباره تامین داروهای تک نسخه‌ای که قسمت عمده آن توسط هلال احمر صورت می‌گیرد، گفت: سال گذشته شش ماه طول می‌کشید تا داروهای تک نسخه‌ای تهیه و به دست بیماران برسد، اما در حال حاضر این مدت زمان به یک و نیم ماه رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از داروهای ضروری در مدت یک هفته هم تامین می‌شوند که برنامه ‌داریم تمام این دارو‌ها ظرف مدت یک هفته به دست بیماران برسد.

فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تفاوت اورژانس هوایی وزارت بهداشت و امداد هوایی هلال احمر، گفت: امداد هوایی هلال احمر در مناطق صعب‌العبور امدادرسانی می‌کند، درحالی که کار اورژانس هوایی انتقال حادثه‌دیدگان در مناطق شهری و حومه آن است.

وی با اشاره به اینکه امداد هوایی علاوه بر این کار خدماتی دیگر از قبیل اطفای حریق در جنگل‌ها را نیز انجام می‌دهد، افزود: انتظار می‌رود با همکاری‌های صورت گرفته شاهد هم افزایی و هم‌پوشانی بهتر برای جلوگیری از موازی کاری باشیم.

فرهادی درخاتمه افزود: ارسال اسلحه همراه با موادغذایی و بسته‌های ارسالی به کشورهای دیگر شایعه ضد انقلاب‌هاست و صلیب سرخ به اقدامات ما نظارت دقیق دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز