خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

معرفی ۱۷ هزار مرکز غیر بهداشتی به مراجع قضایی در ایام نوروز

کد خبر : ۱۶۸۵۳۳

این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین به مدت ۴۴ روز و به صورت روزانه توسط ۷۸۰ اکیپ سیار نظارتی و اجرایی از ۸ صبح تا ۸ شب در تمام روز‌ها به ویژه روزهای تعطیل اجرا شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی ۱۷ هزار و ۳۹۸ مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی و ۲ هزار و ۴۳۰ مورد تعطیل موقت مراکز و اماکن غیر بهداشتی انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری گفت: در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی از کل مراکز و اماکن حساس موجود تعداد ۸۵۷ هزار مورد بازرسی بهداشتی صورت گرفته است که منجر به ۱۷ هزار و ۳۹۸ مورد معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی و ۲ هزار و ۴۳۰ مورد تعطیل موقت مراکز و اماکن غیر بهداشتی شده است.

سیاری افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی به منظور کنترل بهداشتی مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و حفظ و ارتقای ایمنی مواد غذایی و کاهش بیماری‌های منتقله از آب و غذا در ایام تعطیلات نوروزی به طور همزمان توسط معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: این برنامه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین به مدت ۴۴ روز و به صورت روزانه توسط ۷۸۰ اکیپ سیار نظارتی و اجرایی از ۸ صبح تا ۸ شب در تمام روز‌ها به ویژه روزهای تعطیل اجرا شده است.

وی افزود: همچنین پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه در ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گلستان، کرمان، تبریز، البرز، بوشهر، همدان، دزفول، یاسوج، بهبهان، شوش‌تر، فسا، شهید بهشتی، تهران، خوزستان، آبادان، ایلام، مازندران و بابل توسط نمایندگان و کار‌شناسان ستادی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت از اسفند سال ۱۳۹۲ تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۳ انجام شده است.

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، بر اساس آمار عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی کشور، در طول اجرای طرح ۱۵۷ هزار و ۶۲۵ مورد کارت بهداشت برای کارکنان مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی صادر شده است.

سیاری در تشریح دیگر فعالیتهای بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی اظهار داشت: در طول برنامه ۱۵ هزار و ۸۲۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک به فساد انجام شده است که ۶۴۰ هزار و ۲۱۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده‌اند.

انجام ۵۱۰ هزار و ۲۳۲ مورد کلرسنجی از شبکه‌های آبرسانی شهری، روستایی و حاشیه شهر‌ها و اماکن بین راهی و نیز ۳۷ هزار و ۴۰۶ مورد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی از دیگر اقدامات بازرسان بهداشت محیط در طول اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی بوده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز