خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

نسبت به مصرف بی‌رویه دارو در کشور نگرانیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۸۱

دولت از داروهای گران قیمت و صعب‌العلاج حمایت می‌کند / ذخیره دارویی در کشور مناسب است اما نسبت به مصرف بی‌رویه دارو در کشور نگران هستیم.

ایلنا: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار قلم دارو در کشور وجود دارد، گفت: این امکان وجود دارد که همه داروخانه‌‌های کشور تمام اقلام دارویی را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگارایلنا، سید حسن هاشمی صبح شنبه در حاشیه در حاشیه نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی که در سالن اجتماعات انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: ذخیره دارویی در کشور مناسب است اما نسبت به مصرف بی‌رویه دارو در کشور نگران هستیم.

وی بااشاره به اینکه دولت از داروهای گران قیمت و صعب‌العلاج حمایت می‌کند، افزود: اما دفترچه‌های بیمه، توزیع دارو را نامناسب کرده است که نیاز به نظارت قوی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دارو هنوز گران است باید دولت تلاش کند همانگونه که آرامش نسبی را ایجاد کرده و طبق وعده‌ای که داده تا قبل از آغاز سال جدید این آرامش را ایجاد کند.

هاشمی به رقم بدهی بیمارستان‌ها به شرکتهای دارویی اشاره کردو افزود: شرکتهای دارویی باید پول را به صورت حواله و نقد بدهند تا دارو را در اختیار بیمارستان‌ها قرار دهند این در حالی است که بیمارستان‌هایی را می‌شناسم که از سال ۸۹ هنوز بدهکار هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع قیمت دارو را گران می‌کند و با توجه به اینکه رقم بدهی بیمارستان‌های دولتی به شرکت‌های دارویی ۸۸۰ میلیارد تومان است بنا داریم تا قبل از اردیبهشت بدهی آن‌ها را به حداقل برسانیم.

هاشمی با اشاره به وضعیت تعرفه‌های درمانی سال آینده افزود: این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه تصویب شده اما تا در هیئت وزیران اعلام و تأیید نشود نمی‌توان در مورد آن نظر داد چرا که قطعی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز