خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

استحکام خانواده‌ها یکی از مهترین اصول توانمندی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۹۵

در گسترش حضور و مشارکت عمومی به دنبال توسعه پیوند‌ها و همبستگی مردمی هستیم که بر این اساس راه اندازی شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد در تحقق این امر است.

ایلنا: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استحکام و قوام خانواده‌ها را از اصول اساسی توانمندی برای افراد مورد حمایت عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، " حسین انواری " در گردهمایی دو روزه مدیران ستاد مرکزی و استانی کمیته امداد امام خمینی(ره) که در سالن همایشهای غدیر این نهاد برگزار شد، با تیریک ایام ا… دهه فجر، گفت: در شرایط کنونی همبستگی مردمی و اتصال به حبل الهی توانسته اقتداری برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند که در معادلات جهانی اثر گذار باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین پدر معنوی امداد، مرحوم حاج حبیب ا… عسگراولادی، گفت: استواری در دین، مقاومت در برابر سختی‌ها، شاکربودن، انس با قرآن و نگاه به آینده و دور اندیشی از جمله ویژگیهای شخصیتی آن مرحوم بود که الگو گیری از آن در مجموعه کاری این نهاد راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره به سه رویکرد اساسی این نهاد در سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» مبنی بر «گسترش حضور و مشارکت عمومی»، «توانمندی و سلامت خانواده» و «اصلاح سبک زندگی»، گفت: در گسترش حضور و مشارکت عمومی به دنبال توسعه پیوند‌ها و همبستگی مردمی هستیم که بر این اساس راه اندازی شبکه نیکوکاری با محوریت مساجد در تحقق این امر است.

وی بر سرمایه گذاری در داخل خانواده‌های تحت حمایت با رویکرد توانمندی و سلامت خانواده‌ها و اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر تلاش شده است تا استعدادهای نهفته در داخل خانواده‌های نیازمند شکوفا و زمینه سلامت همه جانبه آنان در تمامی ابعاد ایجاد شود و تمامی رفتار‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی نیز منطبق بر اصول و ارزشهای دینی باشد و تغییر در شیوه تفکرو بینش صورت گیرد.

وی تکریم نیازمندان و نه ترحم به آنان را وجه تمایز این نهاد با دیگر سازمانهای مردم نهاد در سایر کشور‌ها دانست و یادآور شد: در این راستا ایجاد ارتقاء بینش و آگاهی، معرفت دینی، شناخت استعداد‌ها و سرمایه‌های درونی، ارتقاء اعتماد به نفس و پیشگیری از تحقیر‌ها و مخدوش شدن عزت نفس، ایجاد احساس آرامش و نشاط و رضایتمندی و افزایش ضریب سازگاری اجتماعی در بین مددجویان از اولویتهای این نهاد قرار دارد.

انواری قوام خانواده‌ها، اصل عزت و کرامت، فطرت، تغییر پذیری انسان، مسئول بودن و اختیار را به عنوان اصول توانمندسازی عنوان کرد و گفت: بر اساس هدایت قرآن سه عنصر آرامش، رحمت و مودت، اساس قوام خانواده‌ها عنوان شده است و محیط خانواده باید محلی برای رفع تالمات و تجدید قوا و همبستگیهای درون خانواده باشد که بر این اساس باید سرمایه گذاری برای ایجاد سلامت و امنیت این نقطه امن صورت گیرد تا جریان سازندگی جاری و رشد افراد در گرو آرامش خانواده ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر ایجاد توانمندی بر سبک مدیریتی در این نهاد، گفت: مدیران باید در توانمندی خود و دیگران تلاش کنند و با ایجاد محیطی با نشاط و با طراوت، جریان رشد و پیشرفت و رضایتمندی را ارتقاء دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز