خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید عنوان شد:

گزارشی از سفر رئیس بنیاد شهید به خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۸۱

با توجه به اینکه استان خوزستان ۲۸۰۰ جانباز شیمیایی دارد و به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی، به ویژه آلودگی هوا مراقبت از این عزیزان در شهر دچار مشکل است، قرار شد با مساعدت رییس جمهور محلی برای مراقبت و پرستاری از جانبازان شیمیایی تجهیز شود.

ایلنا: مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران طی ارائه گزارشی از سفر سه روزه رئیس بنیاد شهید به همراه رئیس جمهور و هیات دولت پرداخت وبه دستاورد‌های این سفر از جمله برنامه ریزی برای تجهیز و تکمیل و راه اندازی یک مرکز ضایعات نخاعی برای جانبازان در استان خوزستان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا؛ امیر شاه حسینی مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران که به همراه حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در سفر دولت به استان خوزستان حضور داشت گفت: سفر استانی رییس جمهور به عنوان کاروان تدبیر و امید در آستانه هفته وحدت به استان خوزستان دستاوردهای مهمی در حوزه بنیاد به همراه داشت.

وی گفت: استان خوزستان به عنوان مشهد الشهدا و از جمله شهر‌های مقاوم در دوران دفاع مقدس این شایستگی را داشت که به عنوان اولین استان برای سفر‌های دولت انتخاب شود.

شاه حسینی ادامه داد: در سفر دولت به استان خوزستان، نخستین دیدار با مردم خوزستان بود که در این دیدار برخی از خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگران خوزستان حضور داشتند. هم چنین در مراسمی که با حضور جمع ۴۰۰ نفرهٔ فرهنگیان و نخبگان استان خوزستان یرگزار شد، ۹۲ نخبه شاهد و ایثارگر استان حضور داشتند و ۹ نفر از جامعه نخبه‌های این استان در این مراسم سخنرانی کردند که در میان آن‌ها ۳ نفر از نخبگان شاهد و ایثارگر حضور داشتند.

شاه حسینی ادامه داد: یکی از نکات مورد توجه جامعهٔ نخبهٔ استان به ویژه نخبگان شاهد و ایثارگر، موضوع ادغام مرکز دانش پژوهان با تشکل‌های شاهد و ایثارگر بود، که به عنوان نخستین اقدام آقای شهیدی پس از حضور ایشان در بنیاد پیگیری شد. این ادغام مورد توجه جامعه ایثارگر قرار گرفت و جامعه ایثارگر استان خوزستان نیز تشکر خود را به جهت تحقق این اقدام اعلام کرد.

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد افزود: همچنین از رییس جمهور درخواست شد که در انتصاب افراد به سمت‌های مدیریتی کشور از جامعه ایثارگر بیشتر استفاده شود، و همینطور از انتصاب فرزند شهید ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس مرکز نخبگان تقدیر به عمل آمد و درخواست شد که این شیوه ارزشمند در دولت تسری یابد.

شاه حسینی ادامه داد: دولت دیداری با ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران استان خوزستان داشت که رییس جمهور در رابطه با اهمیت و ارزش آن‌ها در جامعه سخنانی ایراد کرد و در این مراسم دو نفر از فرزندان شاهد به نمایندگی از جامعه ایثارگری استان خوزستان در حضور آقای رییس جمهور صحبت کردند.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های مهم دولت در حوزه بنیاد در سفر به استان خوزستان گفت: یکی از دستاوردهای مهم در رابطه با مرکز ضایعات نخاعی استان خوزستان بود که در ابتدا این مرکز در اختیار یکی از وزارتخانه‌ها قرار داشت و سپس به استانداری منتقل شده بود، در این سفر رییس جمهور موافقت کرد که سند این مرکز به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل شود و یک و نیم میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تجهیز و تکمیل و راه اندازی این مرکز اختصاص یابد.

مشاور و مدیر کل حوزه ریاست بنیاد در ادامه افزود: موضوع دیگری که در سفر آقای رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفت تاسیس محلی برای مراقبت و پرستاری جانبازان شیمیایی استان خوزستان بود، با توجه به اینکه استان خوزستان ۲۸۰۰ جانباز شیمیایی دارد و به دلیل آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا مراقبت از این عزیزان در شهر دچار مشکل است قرار شد با مساعدت رییس جمهور محلی برای مراقبت و پرستاری از جانبازان شیمیایی تجهیز شود که در شرایط اضطراری اینجانبازان عزیز بتوانند مورد حمایت و مراقبت قرار گیرند.

شاه حسینی اظهار کرد: بازدید نماینده ولی فقیه از مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی استان خوزستان از دیگر برنامه‌های این سفر بود که در سفر قبلی هم تکمیل این مجتمع مورد تاکید آقای شهیدی قرار گرفته بود و مقرر شد حداکثر تا پایان سال جاری سالن استخر و ورزش آن به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های انجام شده در طول سفر استان خوزستان گفت: در ادامهٔ سفر برنامه‌ای در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد که ۳۰۰ خانواده شهید در جایگاه ویژه‌ای استقرار یافتند و رییس جمهور در رابطه با مقاومت رزمندگان و ایثارگران سخنرانی کرد.

شاه حسینی در پایان گفت: جامعهٔ ایثارگر استان خوزستان از اینکه اولین سفر دولت یازدهم به استان خوزستان بود بسیار ابراز خشنودی کردند و همچنین از ادغام نمایندگی ولی فقیه و ریاست بنیاد ابراز رضایت داشتند چرا که با تحقق این موضوع بسیاری از فرایند‌های تصمیم گیری ساده‌تر خواهد شد و آن‌ها از این تصمیم مقام معظم رهبری و رییس جمهور تشکر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز