خبرگزاری کار ایران

سرفه بیش از دو هفته از نشانه‌های بیماری سل است

کد خبر : ۱۱۴۲۳۳

سالانه ۱۰ میلیون کودک بر اثر ابتلا والدین به سل یتیم می‌شوند و در حال حاضر ۸۰ درصد بار این بیماری بر دوش ۲۲ کشور جهان است.

ایلنا: سرفه بیش از دو هفته یکی از نشانه‌های ابتلا به بیماری سل است. ضمن جدی گرفتن آن هر چه سریع‌تر به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا، " مینا پارسی "، کار‌شناس مسئول سل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: براساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت علیرغم سیر نزولی بروز سل در جهان در سال ۲۰۱۱ تعداد ۸.۷ میلیون نفر مبتلا به سل گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: سالانه ۱۰ میلیون کودک بر اثر ابتلا والدین به سل یتیم می‌شوند و در حال حاضر ۸۰ درصد بار این بیماری بر دوش ۲۲ کشور جهان است.

پارسی از همسایگی دو کشور افغانستان و پاکستان بعنوان زنگ خطر در زمینه برنامه سل در کشور ما و استان یاد کرد و خاطر نشان کرد افغانستان و پاکستان جزو ۲۲ کشوری هستند که دارای بار بیماری سل هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی سال گذشته حدود ۹۰ تا ۸۵ درصد بیماران تحت درمان بهبود یافته‌اند.

کار‌شناس مسوول سل دانشگاه گفت: الگوی دموگرافیک سل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موید بروز بیشتر در جمعیت ایرانی و روستایی علی الخصوص در گروه زنان می‌باشد و بیشترین بار این بیماری بین زنان ۲۴ تا ۱۵ سال استان گزارش شده است.

وی تصریح کرد: خدمات مربوط به بیماری سل رایگان است و در هر شهرستان یک مرکز سل آماده خدمات رسانی به بیماران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز