خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی:

بیمه تامین اجتماعی کاهش برخی اقلام دارویی را قبول نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۳۷

بیمه تامین اجتماعی کاهش برخی اقلام دارویی را به دلیل آنکه برند هستند، قبول نکرد که این اقلام روی سامانه بیمه قرار گرفته است.

ایلنا: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰ قلم داروی برند بیماران صعب‌العلاج مورد موافقت سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته که در روزهای آینده در سامانه بیمه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران درباره رایگان شدن داروهای پر مصرف بیماران خاص از سوی تامین اجتماعی، گفت: من از رییس سازمان تامین اجتماعی خواهش می‌کنم مطالبی را ارائه دهد که قادر به انجام آن باشد.

وی با اشاره به صحبت‌های رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر رایگان شدن داروهای پرمصرف بیماران خاص گفت: من نیز از صحبت‌های ایشان تعجب کردم و از وی خواهش می‌کنم مطالبی را ارائه دهند که قادر به انجام آن باشند. فکر می‌کنم این اقلام‌‌ همان تعدادی است که تا به الان رایگان شده است و باید از خود رییس سازمان تامین اجتماعی پرسید که آیا منظور وی همه داروهای پرمصرف بوده است یا بخشی از آن.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت برای کاهش قیمت‌های داروهای بیماران صعب العلاج خاطر نشان کرد: تاکنون از بسیاری از برنامه‌ها جلو‌تر هستیم و تلاش می‌کنیم قیمت داروهای بیماران صعب العلاج به قیمت‌های سال ۹۱ برگردد که در بخش عمده‌ای از آن موفق عمل کردیم. بخشی نیز ناکام بودیم که این امر به علت اختلاف نظر وزارت بهداشت و بیمه تامین اجتماعی بود.

وی افزود: بیمه تامین اجتماعی کاهش برخی اقلام دارویی را به دلیل آنکه برند هستند، قبول نکرد که این اقلام روی سامانه بیمه قرار گرفته است.

هاشمی همچنین درباره نگرانی‌ها از شیوع وبا تصریح کرد: بر اساس گزارش معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، وبا کنترل شده و نگرانی خاصی در این مورد نیست

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز