خبرگزاری کار ایران

درمان سرطان با پماد سیاه

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۵۴

​پماد سیاه ماده ای است که از گیاهی بومی در امریکا بدست می اید و درگذشته در درمان بیماریهای توسط سرخپوستان استفاده می شد و هم اکنون دانشمندان اثر معجزه آسای آن را در درمان سرطان کشف کرده اند.

به گزارش ایلنا بر اساس اخبار ساینس آلرت شما ممکن است نام رسمی پماد سیاه را که در سالهای اخیر در رسانه ها شنیده می شود شنیده باشید، همراه با داستان های ترسناک و حتی عکس های بدتر. اما یک سرج کوچک درگوگل از این اصطلاح، بسیاری از بررسی های درخشان از درمان معجزه آسای سرطان را پیدا می کند.

پماد سیاه محصولی است که از گیاه Sanguinaria canadensis، بومی شمال شرقی آمریکا گرفته شده است. این واژه به صورت "ریشه خون"، "رنگ هند" و "ریشه قرمز" معروف است.مواد تشکیل دهنده اش متفاوت اما معمولا شامل کلرید روی (عامل مخرب است که خوردگی فلزات) و همچنین سنگینورین (عصاره گیاه سمی) است.

ریشه خون توسط سرخپوستان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفت، و از آن گیاه مایع قرمز را تخلیه می کردند، و استفاده می کردند. آنها این را به یک رب تبدیل کردند که آنها برای درمان زخم های آلوده استفاده می کردند. اجداد اروپایی اولیه در آمریکا همچنین از ریشه خون برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند زگیل و خونی استفاده می کنند.این می تواند به طور منطقی با نتیجه ای که از بافت سوزی با استفاده از یک ماده ی سوزاننده قوی مانند اسید هیدروکلریک انتظار می رود مقایسه شود.

استفاده از آن در جامعه معاصر به دهه 1930 باز می گردد، زمانی که محقق "فورد محس" از تهیه مواد حاوی غلظت پایین ریشه خون برای تثبیت تومور استفاده می کرد تا بتواند آن را تحت یک میکروسکوپ بررسی کند.

این استفاده تاریخی برای اعتبار دادن به استفاده از پماد سیاه برای درمان بدخیمی های پوستی استفاده می شود، علی رغم این که "محس" عموما از استفاده آن برای این هدف عذر خواهی کرد.

منبع: علم و فناوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز