خبرگزاری کار ایران

علل ایجاد آبسه دندان

این متخصص دندانپزشکی با بیان اینکه از بین بردن عفونت از مهمترین راه‌های درمان آبسه دندان است،عنوان کرد: تجویز آنتی بیوتیک توسط متخصص نیز باعث حذف عفونت و کاهش درد دندان می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اصغر حیدریان با بیان اینکه چرک در داخل یا ریشه دندان باعث بروز آبسه می شود، گفت: آبسه بیشتر در زمان پوسیدگی دندان ها به وجود می آید.

این متخصص دندانپزشکی با بیان اینکه آبسه دندان، مینا و عاج را از بین می برد، اظهار داشت: آبسه در قسمت نرم دندان تشکیل می‌شود و هنگام خوردن غذا و قراگیری مواد غذایی در دهان، باکتری موجود باعث ایجاد پلاک بر روی دندان ها می شود.

وی به علل ایجاد آبسه دندان اشاره و بیان کرد: بیماری تروما، ایجاد باکتری در دهان و دندان، تورم و قرمزی لثه ها از علل ایجاد آبسه دندان است.

حیدریان با بیان اینکه به آبسه دندان، پری آپیکال و آبسه لثه، پریو دنتال گفته می شود، تصریح کرد: درمان آبسه و آفت دهان با منشا عفونت و باکتری ها ارتباط دارد.

این متخصص دندانپزشکی با بیان اینکه از بین بردن عفونت از مهمترین راه‌های درمان آبسه دندان است: عنوان کرد: تجویز آنتی بیوتیک توسط متخصص نیز باعث حذف عفونت و کاهش درد دندان می شود.

وی با اشاره به اینکه بروز آبسه در استخوان فک هیچ آسیبی به دندان نمی زند، یاد آور شد: اگر عفونت آبسه به اطراف مجاری تنفسی، حلق و یا مغز بروز کند، باعث ایجاد مننژیت، التهاب مغز، انتشار خون، آسیب به بافت های عمیق تر و انسداد راه تنفسی می شود.

حیدریان احساس درد در زمان جویدن را از علائم آبسه دندان برشمرد و عنوان کرد: سستی دندان خراب، تورم، افزایش تب، قرمزی لثه ریشه دندان معیوب و بروز چرک از علائم ایجاد آبسه دندان است.

این متخصص دندانپزشکی به راه های درمان این عارضه اشاره کرد و افزود: مصرف سه حبه سیر، مخلوط عصاره گل رز با آب لیموترش و غرغره کردن با آب نمک باعث درمان آبسه و از بین رفتن عفونت دندان می شود.

وی با بیان اینکه در زمان آبسه دندان بدون تجویز پزشک نباید دارو مصرف کرد، تاکید کرد: آبسه عفونت و تورم در دهان و دندان را به همراه داشته و ترکیدن آن باعث کاهش درد دندان می شود.

حیدریان تاکید کرد: رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک (سه بار در روز) باعث کاهش آبسه دندان می شود.

کد خبر : ۴۳۷۴۱۳