خبرگزاری کار ایران

مجادله یک جانباز با احمدی‌نژاد برسر«دو دقیقه وقت»

«وقتت آنقدر ارزش دارد که نمی‌توانی ٢ دقیقه از آن را در اختیار یک جانباز بگذاری»؛ این جمله‌ای بود که یکی از حاضرین در سخنرانی احمدی‌نژاد خطاب به او فریاد می‌زد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اعتماد نوشت: حالا دیگر کار از جوانان معترض گذشته است. اگر تا پیش از این در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها منتقدان جوانش با پلاکاردها به استقبالش می‌رفتند، حالا دیگر معترضان و منتقدان دیگری نیز لب به اعتراض باز کردند و در صف اول مخاطبانش صدا بلند می‌کنند و سبب وقفه در سخنرانی‌اش می‌شوند و حتی تلاش‌های جوانفکر هم برای آرام کردن‌شان راه به جایی نمی‌برد. محمود احمدی‌نژاد در جدید‌ترین سفر استانی خود به گرگان سفر کرد تا به خوبی متوجه شود از این پس سخنرانی‌هایش بی‌دردسر انجام نخواهد شد. روز پنجشنبه مسجد جامع گرگان شاهد سخنرانی رییس دولت نهم و دهم بود، برنامه‌ای تحت عنوان جشن ولایت. فیلم‌هایی که از مراسم استقبال احمدی‌نژاد در شبکه‌های مجازی منتشر شده است نشان از این دارد که مردم گرگان چندان استقابل گرمی از او نداشتند تا در حلقه‌ای کوچک که اطراف اتومبیلش جمع شده‌اند و برایش شعار می‌دهند وارد محل سخنرانی‌ش شود. این‌بار اما همراهان دیگری نیز داشت. اگر تا پیش از این چهره‌های نزدیک به او که هر کدام‌شان در دفتر ولنجک حکم و مسوولیتی گرفتند همراهی‌اش می‌کردند در این سفر اما برخی حامیان بهارستان نشین سابقش نیز او را همراهی می‌کردند، نمایندگانی که در هفتم اسفند بزرگ‌ترین بازندگان انتخابات نام گرفتند. از جمله کسانی که رییس دولت نهم و دهم را در سفر به گرگان همراهی می‌کردند، مهدی کوچک‌زاده، نفر شصت و چهارم تهران در هفت اسفند بود. به نظر می‌رسد هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم حاشیه‌های سخنرانی‌های احمدی‌نژاد بیشتر می‌شود. اگرچه مردان نزدیک به او انتخاباتی بودن فعالیت‌هایش را تکذیب می‌کنند و چهره‌های سیاسی هم حضور او در انتخابات را جدی نمی‌دانند اما گویی آنچه که در میان سیاستمداران و کف جامعه ایران وجود دارد زمین تا آسمان متفاوت است. سیاستمداران حضور او در انتخابات را بعید می‌دانند و چهره‌های نزدیک به او نیز تکذیب می‌کنند اما در جامعه این حساسیت روز به روز بیشتر می‌شود، گروهی که حضور او را جدی می‌پندارند و در حمایت از حضورش شعار می‌دهند و البته گروه دیگر هم به همان اندازه جدی می‌پندارند و علیه او و برای انتقاد از عملکرد ٨ ساله‌اش پای در سخنرانی‌هایش می‌گذارند و از همین‌روست که چند سخنرانی اخیر احمدی‌نژاد بدون حاشیه نبوده است.

جنجال برای ٢ دقیقه وقت

«وقتت آنقدر ارزش دارد که نمی‌توانی ٢ دقیقه از آن را در اختیار یک جانباز بگذاری»؛ این جمله‌ای بود که یکی از حاضرین در سخنرانی احمدی‌نژاد خطاب به او فریاد می‌زد. در حالی که تمام محوطه مسجد جامع گرگان پر شده بود و عده معدودی هم در ساختمان بیرون مسجد انتظار می‌کشیدند تا سخنرانی رییس دولت سابق را از طریق ال سی دی که تعبیه شده بود گوش کنند، داخل مسجد اما اتفاق دیگری در حال رخ دادن بود. پیش از شروع سخنرانی احمدی‌نژاد مردی میانسال که خود را جانباز جنگ معرفی می‌کرد درخواست داشت تا ٢ دقیقه تریبون را در اختیار بگیرد. وقتی درخواستش با مخالفت برگزار‌کنندکان برنامه مواجه شد در حالی که احمدی‌نژاد پشت تریبون قرار گرفته بود تا سخنرانی خود را آغاز کند صدای اعتراض مرد میانسال در محوطه مسجد پیچید. « من جانباز جنگم و فقط از شما ٢ دقیقه وقت خواستم تا مساله‌ای را بیان کنم.» صدای او به قدری بلند بود که حتی احمدی‌نژاد با بلندگو هم نتوانست حریف او شود و به ناچار علی اکبر جوانفکر به سمت او رفت تا آرامش را به جلسه بازگرداند؛ تلاشی که البته تا دقایقی بی‌نتیجه ماند تا احمدی‌نژاد سخنرانی خود را پس از یک تنش چند دقیقه‌ای و با تاخیر آغاز کند. مشخص نیست که آن مرد جانباز برای گفتن چه حرف‌هایی تریبون مسجد جامع گرگان را درخواست می‌کرد اما به هر ترتیب اجازه استفاده از تریبون را پیدا نکرد تا حاشیه سفر احمدی‌نژاد به گرگان اینگونه رقم بخورد و سخنرانی‌اش را با یک تنش آغاز کند.

صحبت‌هایی که بوی گذشته را می‌دهد

از روز عرفه سال گذشته بود که برنامه‌ها و سخنرانی‌هایش روند جدی شدن به خود گرفت و برای نخستین‌بار در مسجد محمدیه دروازه دولاب تهران تعدادی از کارمندان دفترش مقابل مسجد و هنگام خروجش از مکان سخنرانی شعار بازگشت او به قدرت را در دهان مردم گذاشتند تا امروز یکی از شعارهای هوادارانش همین باشد که «شعار هر چی مرده، احمدی بر میگرده». شعاری که در همه سفرهایش ورد زبان هوادارانش است. اما به همان اندازه که هوادارانش شعار انتخاباتی می‌دهند، صحبت‌های او اما رنگ و بوی انتخاباتی ندارد. پیش از این انسان کامل سوژه سخنرانی‌هایش بود که البته در خلال آنها گاهی کنایه‌ها و متلک‌هایی را نیز حواله دولت و منتقدانش می‌کرد. اکنون اما چند وقتی است که مدیریت الهی سوژه جدید سخنرانی‌هایش است؛ موضوعی که شاید بیش از گذشته خاطره پاستور‌نشینی‌اش را در ذهن‌ها زنده می‌کند. در زمان ریاستش بر دولت بود که واژه مدیریت جهانی به یکی از کلیدواژه‌های صحبت‌هایش تبدیل شده بود و امروز مدیریت الهی خاطرات گذشته را در ذهن‌ها زنده می‌کند؛ خاطراتی که برای برخی تلخ و برای برخی شیرین است.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد ضمن تاکید بر بنیان‌های غیرانسانی صهیونیسم گفت: هدف مدیریت‌های الهی، ساختن جهان انسانی و انسان جهانی است و تمام فداکاری‌های انبیا در همین مسیر بوده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به لطف خدا امروزه ملت‌ها به سرعت به سوی آرمان‌های انبیا در حال حرکت هستند و فلسفه مهم دو عید بزرگ قربان و غدیر در حال تحقق و جاری شدن در عالم انسانی است. احمدی‌نژاد به تبیین آرمان‌های انبیا و انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: آرمان انقلاب همان هدف خداوند از خلقت انسان و جهان و همان آرمان پیامبران الهی به ویژه خاتم‌الانبیا است. وی افزود: همه پیامبران برای احیا و دفاع از حقوق انسان‌ها، اصلاح مدیریت‌های جهان و تبدیل حاکمان غیرالهی به حاکمان مردمی مبعوث شده‌اند. وی به بیان جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: از منظر انقلاب، مردم مالک دولت و حکومت هستند و حق تعیین سرنوشت یک حق الهی و در اختیار انسان است و هیچ فردی نمی‌تواند این حق را از مردم سلب کند. رییس دولت‌های نهم و دهم در ادامه به بیان نکاتی درخصوص نقش مدیریت در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: مدیران صالح و خدمتگزاران واقعی کسانی هستند که نخست خود را به خوبی مدیریت کرده‌اند و سپس در جامعه کار مثبتی ارایه کردند. احمدی‌نژاد افزود: مدیران الهی به دنبال گسترش توحید، عزت، عدالت و بسط آگاهی مردم هستند به همین علت در فرهنگ ما به جای واژه حکومت و فرمانروایی از واژه ولایت و امامت استفاده شده که عمقش عشق به مردم است. وی تصریح کرد: هراندازه که میزان مطالبات و خواسته‌های مردم گسترده باشد باز هم مورد رضایت مدیریت‌های الهی است و از آن حمایت می‌کنند. وی به بیان ویژگی‌های مدیریت‌های غیرالهی پرداخت و گفت: در نقطه مقابل مدیریت‌های مردمی، مدیریت‌های غیرالهی هستند که بستر استمرار آن شرک و ظلم است و تنها زمانی می‌تواند مستقر شود که خواسته‌ها و آگاهی‌های مردم محدود باشد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مدیریت‌های غیرمردمی، بدبینی، اختلاف، دشمنی و کینه‌ورزی را بین مردم گسترش می‌دهند و به دنبال تسلط بر مردم هستند و از اختلاف بین مردم استقبال می‌کنند و آن را ترویج می‌دهند.

محمود احمدی‌نژاد افزود: پایه‌های امپراتوری امریکا و صهیونیسم بر همین اساس ساخته شده است و چنانچه با فریب و تبلیغات دروغ بین مسلمانان دشمنی ایجاد نمی‌کردند شاهد این فجایع در منطقه نبودیم. احمدی‌نژاد به دیگر ویژگی مدیریت‌های غیرانسانی اشاره و اظهار کرد: فردگرایی، بخل، خودبینی و خودخواهی در جامعه دیگر ویژگی این نوع مدیریت‌ها است که همه‌چیز را پای منافع خود قربانی می‌کنند. وی درباره مدیریت‌های مردمی نیز گفت: مدیران مردمی و الهی عاشق مردم و ارزش‌های الهی‌اند و احساس مسوولیت اجتماعی آنها برآمده از عشق به مردم است و به دنبال عزت، آسایش، آزادی و عدالت هستند. وی خاطرنشان کرد: هدف مدیریت‌های الهی، ساختن جهان انسانی و انسان جهانی است و تمام فداکاری‌های انبیا به خاطر همین اصل بوده که مستکبران و شیاطین مخالف ساخته شدن این دو اصل مهم هستند. رییس سابق دولت در ادامه به ویژگی مردم استان گلستان اشاره و اظهار کرد: گلستان مهد فرهنگ، تمدن، تلاش، برادری و ایثار با تاریخی سرشار از افتخار برای ایران عزیز است. احمدی‌نژاد افزود: میل یا برج قابوس بن و شمگیر گنبدکاووس یکی از مظاهر برجسته هنر و میراث فرهنگی استان گلستان است که در سازمان یونسکو ثبت جهانی شده است.

کد خبر : ۴۱۱۴۷۸