خبرگزاری کار ایران

ابتکار جالب بیل گیتس در کنترل رفت وآمد کارکنان

بیل گیتس شماره پلاک خودرو های کارمندان خود را حفظ می کرد تا بتواند از زمان آمد و شد آن ها مطلع شود.

به گزارش ایلنا، آقای گیتس که اکنون مدیر مشترک موسسه بیل و ملیندا گیتس است در رابطه با شیوه های مدیریتی بسیار سخت گیرانه خود در روز های نخستین مدیرعاملی در شرکت مایکروسافت، در مصاحبه ای با رادیو ۴ شبکه بی بی سی چنین می گوید: در آن روز ها من سعی می نمودم تا استانداردهای بسیار سخت کاری خود را به دیگران تحمیل نکنم. من شماره پلاک خودرو های همه را می دانستم و می توانستم به پارکینگ نگاه کرده و ببینم آن ها چه زمانی به سر کار می آیند. در نهایت هنگامی که شرکت به اندازه قابل قبولی وسعت پیدا کرد من خود را موظف به کاستن سخت گیری ها و آسان گرفتن بر کارکنان می دانستم.

هنگامی که گیتس از دانشگاه هاروارد، برای تاسیس شرکت مایکروسافت به همراه پاول الن Paul Allen در سال ۱۹۷۵ ، بیرون آمد تنها ۱۹ سال داشت. وی در سال ۲۰۰۰ از مدیریت این شرکت کناره گیری کرده و در سال ۲۰۱۴ نیز ریاست هیت مدیره این شرکت را ترک گفت.

او همچنین در مورد رابطه خود با موسس و رییس شرکت اپل، استیو جابز Steve Jobs در خلال این برنامه رادیویی چنین می گوید: استیو در واقع به واسطه آن چه در اپل خلق نمود، یک فرد خارق العاده در تاریخ  علوم کامپیوتری به حساب می آید. برای زمان ها و دوره هایی ما کاملا با هم متحد و دوست بوده و با هم به انجام پروژه های گوناگون می پرداختیم. من خود نرم افزار اصلی اپل دو را نوشتم. گاهی اوقات او بسیار به شما سخت می گرفت و گاهی نیز تشویق فوق العاده ای می نمود. به باور من او توانسته بود تا کار های بسیار شگرفی از کارکنان خود بگیرد.

گیتس همچنین از تغییر رابطه اش در طول چندین سال، با جابز که در سال ۲۰۱۱ درگذشت، می گوید: در سال های ابتدایی همیشه تمرکز ما بر روی پروژه ها بود اما هنگامی که استیو بیمار شد، بیش از پیش با یکدیگر به امور شخصی و خانوادگی می پرداختیم. استیو یک نابغه واقعی بود و من بیشتر یک مهندس٫ ولی در هر حال رابطه ما دو نفر بسیار سرگرم کننده بود. این رابطه بیشتر یک دوستی عمیق و متفکرانه بود هر چند او بر اثر ابتلا به یک بیماری درگذشت.

وی در انتها به بیان موسیقی های مورد علاقه خود پرداخته و از هنرمندانی چون دیوید بویی David Bowie  و جیمی هندریکس Jimi Hendrix تقدیر نمود.

 

کد خبر : ۳۷۷۲۹۴