خبرگزاری کار ایران

موثرترین راه برای کنترل خشم کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۴۴۹

دویدن، چند نفس عمیق یا حتی جیغ زدن در بالش راهکارهای آزموده شده ای برای مقابله با عصبانیت هستند. اما دانشمندان راهکار جدید برای کنترل این احساس پیدا کرده اند.

دویدن، چند نفس عمیق یا حتی جیغ زدن در بالش راهکارهای آزموده شده ای برای مقابله با عصبانیت هستند. اما بر اساس تحقیقات جدید بهترین کار می تواند این باشد که واکنش خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید و سپس آن را دور بیندازید. دانشمندان دریافتند در واقع، این روش آنقدر مؤثر است که احساس خشم را «تقریباً به طور کامل» از بین می برد. 

یک تیم از دانشگاه ناگویا در ژاپن، چند نفر را استخدام کرد و از آنها خواست تا یک نظر کوتاه درباره موضوعات مهم اجتماعی بنویسند. و به آنها گفته شد که نوشته هایشان ارزیابی خواهد شد. 

به همه آنها بازخوردهای توهین آمیز و منفی داده شد و نمره پایینی از نظر هوش، علاقه، منطق و عقلانیت به آنها تعلق گرفت.

پس از دریافت این نظرات منفی، از شرکت کنندگان خواسته شد تا افکار خود را روی یک تکه کاغذ بنویسند.

دانشمندان می گویند بهترین راه برای مقابله با عصبانیت این است که عکس العمل خود را روی یک کاغذ بنویسید و آن را دور بیندازید.

یک مطالعه نشان داد که این روش آنقدر مؤثر است که احساس خشم را تقریباً به طور کامل از بین می برد

به یک گروه گفته شد که یا کاغذ را در سطل زباله بیندازند یا در پرونده ای روی میز خود نگهداری کنند. به گروه دوم گفته شد که سند را در یک خردکن یا یک جعبه پلاستیکی شفاف قرار دهند.

تجزیه و تحلیل نشان داد با وجود اینکه که همه پس از دریافت نظرات توهین آمیز، سطح بالاتری از خشم را گزارش کردند، شرکت کنندگانی که افکار مکتوب خود را دور ریختند یا خرد کردند، به سرعت به حالت اولیه آرامش خود بازگشتند.

در همین حال، شرکت کنندگانی که نسخه چاپی توهین را حفظ کردند، تنها کاهش کمی را در خشم کلی خود تجربه کردند.

نوبویوکی کاوای، محقق ارشد، گفت: "ما انتظار داشتیم که روش ما تا حدی خشم را سرکوب کند. با این حال، ما شگفت زده شدیم که خشم تقریباً به طور کامل از بین رفت.

این یافته ها که در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است، بر اساس کار قبلی است که نشان می دهد چگونه تعامل با اشیاء فیزیکی می تواند خلق و خوی فرد را کنترل کند.

این تیم گفت تحقیقات آنها می تواند به کارکنان اداری که در موقعیت های استرس زا قرار می گیرند کمک کند.

 کاوائی اظهار داشت: «این تکنیک را می‌توان در لحظه با یادداشت کردن منبع خشم و سپس دور انداختن آن در هنگام احساس عصبانیت در یک موقعیت کاری به کار برد.»

 

منبع آخرین خبر
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز