خبرگزاری کار ایران

شهری که ۱۲برابر جمعیتش، مسافر نوروزی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۷۰۳

فرماندار گناوه با اشاره به ورود یک میلیون و ۲۰۰ نفر مسافر نوروزی به این شهرستان گفت: تاکنون ۱۲ برابر جمعیت، مسافر و گردشگر وارد گناوه شده است.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری بندرگناوه محمد تقی صفری صبح امروز در نشست ستاد بحران شهرستان گناوه اظهار داشت: ما همیشه دغدغه نوروز را داریم چون جمعیت وارد شده به شهرستان بیشتر از ظرفیت عادی است.

وی گفت: در این راستا کمیته‌های تخصصی برای رسیدگی به بخش‌های مختلف تشکیل شد و در زمینه تامین مواد غذایی، ساماندهی بازار و سواحل و برنامه‌های فرهنگی متناسب با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار گناوه از ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهرستان گناوه برای خدمات‌رسانی به گردشگران خبر داد و بیان کرد: در این راستا ضمن فراهم کردن زیرساخت‌های اقامتی، ۶۳۰ سرویس چشمه بهداشتی ایجاد شد و محل‌های لازم برای اسکان مسافران در زمان بحرانی و بارش باران تعیین و تجهیز شد و به تمامی ادارات ابلاغ شده است که تمامی امکانات و سالن‌های خود را رایگان در اختیار مسافران قرار دهند. صفری با بیان اینکه هیچ نگرانی در تامین مواد غذایی مورد نیاز گردشگران و مردم گناوه وجود ندارد گفت: گروه‌های مختلف خدمات‌رسان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

فرماندار گناوه با بیان اینکه بیشترین مسافر در خط ساحلی گناوه مستقر هستند اضافه کرد: این حجم مسافر به روستاهای اطراف گناوه برای اسکان و اقامت هدایت شده است. وی خاطر نشان کرد: طبق آمار از سامانه اسکان فرهنگیان ، گناوه بیش از ۱۴۰۰ خانواده معادل ۹۰۰۰ نفر را فقط در مدارس جا داده است و علاوه بر آن ۵ سالن ورزشی ، دانشگاها ، مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس ، مساجد و حسینیه ها میزبان مسافران عزیز هستند.

فرماندار با بیان اینکه خیابان های منتهی به میدان امام (ره) مدیریت خواهند شدگفت : پرسنل شهرداری ، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی مکلف شده اند تا شرایطی را فرهم کنند که تردد برای مسافرین نوروزی هموار شود. صفری افزود : ترافیک ایجاد شده در مسیرهای ورودی شهر حاکی از آن است مسافرین نوروزی به محض ورود به شهر قصد دارند اول وارد بازار شوند و این باعث میشود که ترافیک شدیدی بوجود آید و من از همه آنها درخواست میکنم ابتدا محلی را برای اسکان خود مشخص کنند بعد در ساعت های مشخص شده و با حداقل وسیله نقلیه به سمت بازار حرکت کنند.

وی اظهار داشت : با اعلام وضعیت بارندگی و باد شدید مسافران نوروزی از نزدیک شدن به دریا و ساحل بشدت خودداری کنند. فرماندار گناوه در پایان از همه همشهریان عزیز خواست ضمن حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و رعایت عفاف و حجاب از ورود به مسیرهای منتهی به بازار و ساحل خودداری کنند تا مسافرین نوروزی راحت تر به این مسیرها تردد کنند.

منبع ايسنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز