خبرگزاری کار ایران

ساده مثل سبک زندگی مینیمال + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۴۳

افراد ساده‌گرا معمولا سبک زندگی بسیار ساده و بی‌تکلفی دارد. آنها فقط وسایلی را که واقعا برایشان ضروری و مهم است، نگه می‌دارند. یکی از ویژگی‌های این افراد نظم و ترتیب است.

 آنها همیشه پیگیر روابط و فعالیت‌های معنادار هستند. این افراد در نظر دیگران ممکن است کسل‌کننده و بی‌احساس به نظر آیند. اما افراد معروفی در دنیا وجود دارد که کارهای مهمی در زندگی‌شان انجام داده و ساده‌گرا بودند. از این مشاهیر می‌توان به ماهاتما گاندی، رهبر ساده‌زیست سابق هند و استیو جابز، مدیر سابق شرکت رایانه‌ای اپل، که هر دو تغییرات مهمی در دنیا ایجاد کردند، اشاره کرد.

ویژگی‌های فرد ساده‌گرا چیست؟

اگر دوست دارید مینیمالیست باشید و از سبک زندگی ساده‌گرایی پیروی کنید، باید ویژگی‌های شخصیتی این افراد را بشناسید:

۱. فضای خالی

افراد ساده‌گرا برای فضای خالی، چه معنوی و چه فیزیکی، ارزش بسیاری قائل هستند. آنها هرگز زندگی و ذهن خود را پر از مشغله نمی‌کنند. در افکارشان جایی برای تنفس وجود دارد. آنها همین ویژگی را در محیط زندگی‌شان هم به کار می‌گیرند. آنها ترجیح می‌دهند اتاق‌ محل زندگی یا کارشان بسیار ساده و بدون وسیله اضافی باشد.

این افراد وقتی برده برنامه‌ها و وظایف اضافی و همچنین روابط پیچیده و سمی نمی‌شوند، بهتر زندگی کرده و آرامش بیشتری دارند.

ساده مثل سبک زندگی مینیمال + عکس

۲. بیزار از مصرف‌گرایی

افراد ساده‌گرا از مصرف‌گرایی بیزارند و به آن حساسیت دارند. آنها انرژی خود را صرف ساعت‌های گشت وگذار در فروشگاه‌ها نمی‌کنند. آنها برای وسایلی که در اختیار دارند ارزش قائل هستند و تا زمانی‌که وسیله‌ای خراب نشود، از آن استفاده می‌کنند. این افراد می‌دانند که نمی‌توانند خلاء‌های زندگی خود را با کالاهای بیشتر پر کنند.

درضمن افراد ساده‌گرا در سطحی عمیق‌تر می‌دانند که مصرف‌گراییِ افسارگسیخته برای زمین و ساکنان آن مضر است.

۳. استفاده حداکثری از کالاها

افراد ساده‌گرا هرگز کالاهای خود را به‌دلیل اینکه از مد افتاده‌اند دور نمی‌ریزند. آنها هرگز با خرید بیشتر احساس رضایت و شادمانی نمی‌کنند. درواقع از این کار بیزار هم هستند. آنها هر وقت کالایی خریده اند، به این نتیجه رسیده‌اند که آن کالا برای زندگی‌شان ضروری بوده است. درضمن اگر برخی از وسایل خانه‌شان خراب شود، آن را به‌سرعت دور نمی‌ریزند و در صورت امکان آن را تعمیر می‌کنند. با این کار هم در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی می‌کنند و هم ضایعات و زباله به محیط‌زیست اضافه نمی‌کنند.

۴. بیزاری از اتلاف ‌وقت

مینیمالیست‌ها از اتلاف وقت بیزارند. آنها به‌جای تماشای تلویزیون، مرور فضای وب یا مهمانی رفتن، ترجیح می‌دهند کاری سازنده، خلاقانه یا لذت‌بخش انجام دهند. به همین دلیل آنها درباره نحوه گذراندن وقت خود بسیار گزینشی عمل می‌کنند و مراقب‌اند از حداکثر وقت خود بهره‌مند شوند.

۵. توجه به عمق مسائل

افراد ساده‌گرا، در روابط، حرفه و حتی سرگرمی‌های خود هرگز سطحی نیستند و به دنبال عمق در هر چیزی هستند. آنها ترجیح می‌دهند به‌جای داشتن یک گروه بزرگ دوست، چند دوست صمیمی داشته باشند. یا به‌جای انجام دادن چند کار ناقص، یک کار را خوب انجام دهند. آنها هرگز تنوع‌پرست نیستند و هیچ‌وقت آنها را نمی‌بینید که چند فعالیت را همزمان انجام می‌دهند و معمولا به یکی دو فعالیت بسنده می‌کنند.

۶. تمرین ساده‌زیستی

افراد ساده‌گرا عاشق این هستند که ببینند تا چه حد می‌توانند زندگی‌شان را محدود و ساده کنند. البته به این معنا نیست که آنها دوست دارند در فقر زندگی کنند یا خود را از نیازمندی‌هایشان محروم کنند. برعکس، آنها دوست دارند از منطقه امن خود خارج شوند و فعالیت جدیدی را آزمایش کنند. از نظر آنها زندگی تجربه‌ای پایان‌ناپذیر است و خرید کالای بیشتر، آنها را شاد نمی کند.

ساده مثل سبک زندگی مینیمال + عکس

۷. دوری از زیاده‌خواهی

بیشتر ما نمی‌دانیم چقدر امکانات برای خوب زندگی کردن‌مان کافی است و معمولا اگر بتوانیم کلی پول خرج می‌کنیم تا احساس خوبی از زندگی‌مان داشته باشیم. اما یک فرد ساده‌گرا می‌داند چه زمان باید دست از کار بکشد. او می‌داند برای داشتن یک زندگی خوب و شاد نیازی به خرج کردن پول اضافی نیست.

۸. زندگی برای تجربه

افراد ساده‌گرا برای کسب تجربه، نه جمع کردن پول و کالا، زندگی می‌کنند. آنها مثلا، از تماس با دوستان صمیمی خود، پیاده‌روی در طبیعت، نواختن موسیقی یا هر تجربه دیگر از این دست، بیشتر از جمع کردن پول و ثروت لذت می‌برند.

آنها پول خود را صرف مسافرت، دیدن کنسرت، رویدادهای جالب، غذا خوردن در رستوران و هرچیزی که برای آنها تجربه‌های جدید و به‌ یادماندنی داشته باشد، می‌کنند.

۹. شهامت «نه گفتن»

افراد ساده‌گرا، قدرت نه گفتن را آموخته‌اند. آنها به چیزهایی که نیاز ندارند یا لذت نمی‌برند، به تجربیاتی که با ارزش‌های آنها همخوانی ندارد یا آنها را از موضوعات مهم زندگی‌شان دور می‌کنند، به‌راحتی «نه» می‌گویند. این ویژگی باعث می‌شود آنها زمان و انرژی کافی برای کارهای مورد علاقه خود داشته باشند. درواقع آنها ممکن است به دعوت به مهمانی «نه» بگویند و در خانه بمانند و کارهایی را که دوست دارند انجام دهند یا صرفا با خانواده خود وقت بگذرانند.

افراد ساده‌گرا حتی ممکن است شرکت کردن در پروژه‌ای را فدای زندگی شخصی خود کنند. البته آنها همچنان اجتماعی، مسئولیت‌پذیر و سخت‌کوش هستند و می‌دانند روی چه چیزی تمرکز کنند و به چه چیزی نه بگویند.

ساده مثل سبک زندگی مینیمال + عکس

۱۰. شجاعت

افراد ساده‌گرا بسیار شجاع هستند. آنها شجاعت این را دارند که زندگی خود را محدود کنند. مثلا، اگر حرفه‌ای پردرآمد دارند ولی به‌دلایلی مجبور باشند حرفه خود را کنار بگذارند، این کار را می‌توانند به‌سادگی انجام دهند. البته اگر تصمیم بگیرند، ساده‌زیستی را کنار گذاشته و کمی پیچیدگی به زندگی خود وارد کنند، باز هم توانایی و شهامت این کار را خواهند داشت.

اگر بتوانید از این ۱۰ ویژگی تبعیت کنید، می‌توانید همچون فردی مینیمالیست و ساده‌گرا زندگی کنید.

 

منبع خبر آنلاین
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز