خبرگزاری کار ایران

دکوراسیون منازل کوچک به سبک کره ای + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۸۷

قصد داریم نحوه‌ دکوراسیون خانه، به سبک منازل کره‌ جنوبی بپردازیم. علاوه بر این، به معرفی لوازمی که در ایجاد آرامش، تعادل و هارمونی منازل کوچک نقش دارند نیز خواهیم پرداخت.

آرامش، تعادل و هماهنگی؛ از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارزش‌های مردمان کره‌ی‌جنوبی می‌باشد. در فرهنگ مردم این کشور، این موارد ارزش بسیار بالایی دارند. به گونه‌ای که در تمامی جوانب زندگی، اِلمان‌های آرامش‌بخش و وسایل مختلفی با معانی بسیار زیبایی استفاده می‌شود.خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک کره ای

در کشورهای آسیای شرقی مانند کره جنوبی، ژاپن و چین به علت جمعیت بسیار بالایی که دارند معمولا خانه‌ها به صورت آپارتمانی بوده و خرید خانه‌های بزرگ هزینه‌های بسیار زیادی را در بر خواهد داشت. به همین دلیل اغلب مردم در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند که ممکن است بسیار دلگیر بنظر رسد. از آنجایی که منزل، محل آرامش است، معماران کره ای، در تلاشند تا فضای منازل به نحوی طراحی شود تا دل‌باز و جادار بنظر برسد.

راهکارهای مختلف برای دکوراسیون منزل به سبک کره ای

همانطور که گفتیم، اکثر خانه‌ها در کره‌ی‌جنوبی کوچک هستند و از این جهت محدودیت برای استفاده از لوازم خانگی و سایر وسایل وجود دارد. به همین جهت در کشور کره‌ی‌جنوبی؛ صنایع لوازم خانگی، برندهای ساخت لوازم هوشمند و حتی علوم طراحی و دیزاین داخلی منازل، به دنبال راهکاری مناسب برای مساله‌ی کمبود فضا هستند.

در ادامه به معرفی برخی وسایلی می‌پردازیم که در کره‌ی‌جنوبی به صورت روزمره استفاده شده و کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارند که منجر به محبوبیت آن‌ها در سطح جهان می‌شود.

دکوراسیون منازل کوچک به سبک کره ای + عکس

 

مشکل کمبود فضا در منازل کره‌ی‌جنوبی با مبلمان چند منظوره دیگر مساله‌ساز نخواهد بود. مبلمان، میز و صندلی، همواره جزء بزرگ‌ترین اسباب منزل به شمار می‌آیند که اگر به طور مناسب در محل درستی قرار نگیرند می‌توانند منجر به کوچک به نظر رسیدن فضای منزل شما شوند. بنابراین صندلی و مبلمان منازل باید به نحوی طراحی شوند که علاوه بر کاربرد اصلی خود بتوانند کارایی بیشتری نیز داشته باشند. به طور مثال اگر از کتاب‌خوانی در اوقات فراغتتان لذت می‌برید، مطمئنا از مبل‌های قفسه‌دار استقبال خواهید کرد.

برندهای لوازم خانه و مبلمان بسیاری هستند که میز و صندلی‌های چندمنظوره و با قابلیت‌های بسیاری چون برخورداری از قفسه‌های مختلف با قابلیت شخصی‌سازی و تغییر اندازه‌ی قفسه و موارد مشابه می‌سازند. به این شکل شما حتی می‌توانید برخی از ظروفی را که نیاز دارید، همواره در دسترس داشته باشید. یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات مردم کره‌ی‌جنوبی این است که بعد از یک روز کاری سخت و خسته‌کننده به منزل رفته و به همراه سایر اعضای خانواده به گفتگو پرداخته یا همگی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بپردازند.

صندلی‌های همه‌کاره در چنین موقعیت‌هایی فوق‌العاده مفید و کاربردی می‌باشند. حتی بسیاری از میزها به نحوی طراحی شده‌اند که کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. با افزایش رقابت در بازار جهانی و ارائه انواع و اقسام میز و صندلی‌های چندکاره، می‌توان به راحتی مبلمانی شیک، کم‌جا و با قابلیت‌های فوق‌العاده تهیه کرد.

دکوراسیون منازل کوچک به سبک کره ای + عکس

 

مردم کره‌ی‌جنوبی، علاقه‌ی بسیاری به استفاده از عناصر سنتی که بیانگر فرهنگ غنی و کهن این کشور می‌باشد، دارند. آن‌ها باور دارند که به‌کارگیری این لوازم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در خلق محیطی مملو از آرامش شود. به طور مثال استفاده از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های خاص که جلوه‌گر نقاشی‌های کهن و باستانی کره‌ای می‌باشد، در برخی از منازل کره‌ی‌جنوبی استفاده می‌شود.

این طرح‌های خاص، اکثرا از طراحی‌های زمان سلسله‌ی Joseon (조선) الهام می گیرند. در آن زمان استفاده از عناصر طبیعی همچون گل‌های مختلف و حتی حیواناتی چون پروانه و قورباغه در طراحی‌ها و نقاشی‌های روی دیوارهای معابد و قصرهای سلطنتی، بسیار کاربرد داشتند.

امروزه این طرح‌ها از حالت طرح‌های کهن خارج شده و طرح‌های بسیار ساده‌تری استفاده می‌شود اما در این طرح‌ها از عناصر طبیعی استفاده می‌گردد. به طور کلی مردم کره به طرح‌های ساده‌ای که در آن از عناصر طبیعی استفاده شود علاقه‌ی بسیاری دارند. شما می‌توانید با استفاده از کاغذدیواری‌ های مینیمالی که در آن از طرح گل و گیاه و هرگونه المان‌های طبیعی استفاده می شود، زیبایی و آرامش منازل کره‌ای را به خانه‌ی خود بیاورید.

دکوراسیون منازل کوچک به سبک کره ای + عکس

 

کشور کره‌ی‌جنوبی سابقه ساخت انواع و اقسام ظروف چوبی و لعابی قدمت چند صد ساله دارد. در این کشور شما در تمام منازل می‌توانید انواع و اقسام ظروف مختلف در طرح‌های گوناگون را پیدا نمایید. در کره‌ی‌جنوبی مردم استفاده از این ظروف را بسیار مهم و ارزشمند می‌دانند. آن‌ها معتقدند سرو غذا در این ظروف منجر به لذت‌بردن هرچه بیشتر از غذا می‌شود. آن‌ها بر این باورند که این ظروف قابلیت این را دارند تا کیفیت، سلامت، طعم و مزه‌ی غذاها را ارتقا دهند و آرامش را برای مصرف‌کننده غذا به ارمغان بیاورند.

ظروف چوبی کره ای

به طور حتم می‌توان گفت که اگر در منزل شما ظروف چوبی یا لعابی یافت نشود، منزل شما با دکوراسیون کره ای فاصله‌ی زیادی دارد.

از لوازم خانگی کره ای با طرح‌های ساده و طبیعی استفاده نمایید

همانطور که توضیح دادیم، یکی از اصلی‌ترین المان‌ها برای مردمان کره ای، استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب در طراحی دکوراسیون منزل می‌باشد. افراد برای استراحت و خوابیدن بعد از یک روز پرمشغله، بیشتر از هر لحظه‌ی دیگری در روز به آرامش احتیاج دارند. بنابراین محل خواب و استراحت باید بیشتر از هر جای دیگری در منزل محیطی آرامش‌بخش باشد. مردم کره‌ی‌جنوبی برای دکوراسیون اتاق‌خواب خود همانند سایر قسمت‌های دیگر در منزل، از وسایل و لوازمی که از عناصر طبیعی تهیه شود استفاده بسیاری می‌کنند.

دکوراسیون منازل کوچک به سبک کره ای + عکس

به طور مثال اکثر مردم کره‌ی‌جنوبی برای سرویس خواب از لوازم چوبی بسیار زیبا با طرح‌های مینیمال و کاربردی استفاده می‌کنند. این لوازم علاوه بر زیبایی، کاربردهای بسیاری داشته و این امکان را می‌دهد که با حداقل مصرف فضای اتاق، نیازهای افراد را بر طرف کند. به طور مثال میزهای کوچک کنار تخت می‌توانند هم به عنوان کتابخانه‌ای کوچک و هم محلی برای نگهداری اشیا مد نظر کاربرانشان باشد. به طور کلی لوازم و وسایل خانگی مردم کره‌ی‌جنوبی، مینیمال و کاربردی طراحی می‌شود تا پاسخگوی نیاز خانواده که در محل کوچکی زندگی می‌کنند باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز