خبرگزاری کار ایران

امیر آقاجمالیِ قصه‌های تا به تا پس از 29 سال + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۳۵۴

مانی نوری از سن ۶ سالگی کار خود را با بازی در نقش امیر آقا جمالی در مجموعه‌ی قصه‌های تابه‌تا آغاز کرد. پس از آن در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه ۳ را دریافت کرد.

مانی نوری بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون متولد 1368 است. نوری از سن ۶ سالگی کار خود را با بازی در نقش امیر آقا جمالی در مجموعه‌ی قصه‌های تابه‌تا آغاز کرد. پس از آن در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه ۳ را دریافت کرد. در ادامه این بخش بخش فرهنگ و هنر مجله خبری چشمک در محموعه فیلم و سریال با بیوگرافی مانی نوری و عکس های جدید او همراه باشید.

بیوگرافی مانی نوری

مانی نوری متولد 10 آبان 1368 در تهران است. بازیگری را از 6 سالگی و در مجموعه زی زی گولو به کارگردانی مرضیه برومند شروع کرد. او در این سریال نقش امیرآقا جمالی را بازی کرد این مجموعه تلویزیونی در آن سال ها مخاطبان زیادی داشت و همین باعث شد بازی مانی نوری بیشتر دیده شود و از آنجا بود که شناخته شد. وی پس از آن در چند سریال دیگر نیز بازی کرد از جمله در سریال خانه ما بود.

او علاوه بر بازیگری کارگردان و نویسنده نیز می باشد تاکنون چند مستند و فیلم کوتاه ساخته است. سال 93 برای مانی نوری اتفاق مهمی رقم خورد او در سریال آخرین بازی حسین سهیلی زاده بازیگر نقش قباد است. او کار خود را با بازی در سریال های متفاوتی ادامه داد. در سریال خانه ما نقش پویا را ایفا کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان از شبکه 3 را دریافت کرد.

از سال ۱۳۸۵ تاکنون، وی به انجام پروژه‌های پرفورمنس، عکاسی ساختاری و ویدئوگرافی منظوری پرداخته‌است. او در کتابی تحت عنوان «ما، ما نیستیم»، توضیحاتی دربارهٔ پروژه‌هایش و دلیل ساخت آن‌ها داده‌است. در تاریخ هفدهم آبان ۱۳۹۲، پروژه «ایران به روایت تصویر» که و در تاریخ هفدهم تیر ۱۳۹۳، پروژه «بهشت تو، جهنم من» که شامل از بخش‌های گوناگونی بودند به‌طور رسمی پایان رسیدند. مانی نوری در مصاحبه‌ای تلویزیونی از پروژه «برزخ» به عنوان آخرین قسمت این سه‌گانه نام برد.

مانی نوری در قصه های تا به تا

قصه‌های تا به تا که با نام شخصیت اصلی آن زی‌زی گولو نیز شناخته می‌شود، یک سریال تلویزیونی کودکانه به کارگردانی مرضیه برومند که شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۳ در ۴۳ قسمت، صبح‌های جمعه اقدام به پخش آن کرد. مخاطب این سریال را عمدتاً رده سنی کودک و نوجوان و بزرگسال تشکیل می‌داد.

شخصیت محوری سریال عروسکی است به نام «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا» که از یک سیاره ناشناخته به زمین آمده و مهم‌ترین توانایی او این است که با خواندن وِرد «زی‌زی گولو آسی پاسی دراکوتا تابه‌تا»، کارهای خارق‌العاده انجام می‌دهد و علاقه زیادی به حضور در کنار نوشیدنی‌ها به عنوان گارنیش دارد. این سریال در میان کودکان و نوجوانان ایران و حتّی رده سنّی بزرگسال شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرد به گونه‌ای که واژه «زی‌زی گولو» به فرهنگ گفتاری مردم نیز راه یافت.

امیر آقاجمالیِ قصه‌های تا به تا پس از 29 سال + عکس

 

امیر آقاجمالیِ قصه‌های تا به تا پس از 29 سال + عکس

 

امیر آقاجمالیِ قصه‌های تا به تا پس از 29 سال + عکس

منبع: چشمک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز