خبرگزاری کار ایران

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۲۵۹

قوانین عجیب شهرهای دنیا وجود دارد که هر خواننده و مسافری را شگفت زده می کند

بسیاری از مسافرها به خاطر ندانستن قوانین از سوی پلیس کشور دستگیر شده اند و مجبور بودند که جریمه نقدی را پرداخت کنند. گاهی این قوانین آنقدر عجیب هستند که خنده دار هم گفته می شود. 

قوانین عجیب کشور انگلستان

در کشور انگلستان قوانین جالبی وجود دارد که دانستن آن ها شاید برایتان جالب باشد. شاید برخی این قوانین دور از ذهن باشد اما در کشور انگلیس اجرا می شود. شهرهای انگلیس یکی از مکان های است که قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارد.

  • یکی از قوانین عجیب کشور انگلستان این است که در ایستگاه راه آهن شهر وارینگتون بوسیدن و در آغوش کشیدن ممنوع است و بارها تابلوی بوس و آغوش ممنوع را می بینید. گفته شده این قانون به خاطر آن وضع شده است که مسافرها در هنگامی خداحافظی بیش از حد احساسی می شوند و ممکن است از سفر خود جا بمانند و ترافیک انسانی به وجود می آورند.

  • یکی از قوانین جالب کشور انگلیس در رابطه با صف است اگر در این کشور هر فردی صف را رعایت نکند با او برخورد قانونی می شود.

  • تخم مرغ آمریکایی در کشور انگلستان ممنوع است چون قبل از بسته بندی شسته می شود و مردم بریتانیا از تخم های مرغ های آمریکایی استفاده نمی کنند چون با شستن تخم مرغ ها مخالف هستند از آن طرف هم تخم مرغ های انگلیسی در آمریکا وارد نمی شود.

  • حمل و نگهداری ماهی سالمون ممنوع است البته اگر شرایط مشکوک وجود داشته باشد.

  • قانون دیگری مرتبط با خاندان سلطنتی است این است که چسباندن تمبرهای مشهور خاندان سلطنتی به صورت سر و ته غیر قانونی است و جرم به حساب می آید.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

قوانین عجیب کشور ایتالیا

کشور ایتالیا قوانین عجیبی دارد برخی از این قوانین مرتبط با زندگی شهروندی است و برخی دیگر هم مرتبط با با صنعت گردشگری است. برخی شهرهای ایتالیا قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارند.

  • یکی از قوانین عجیب کشور ایتالیا است که شهروندان در تمامی ساعات شبانه روز که بیرون از منزل هستند موظف اند لبخند بزنند. تنها در بیمارستان و مجالس ترحیم اجازه دارند که لبخند بر روی لب نداشته باشند.

  • اگر گردشگر هستید به میدان سنت مارک شهر ونیز می روید باید بدانید که غذا دادن به پرندگان و کبوترهای میدان جرم به حساب می آید و اگر این کار را انجام دهید از سوی پلیس دستگیر می شوید و موظف هستید جریمه پرداخت کنید. این پرندگان باعث تخریب مجسمه های میدان سنت مارک شده اند و جریمه غذا دادن حدود ۷۰۰ دلار است.

  • مردان نباید در ایتالیا دامن بپوشند. در بعضی از کشورها مانند اسکاتلند مردها گاهی دامن می پوشند. جالب است بدانید که امروزه اگر مردی در ایتالیا دامن بپوشید مجرم  محسوب می شود.

  • در اماکن تاریخی به ویژه کلیسا ها خوردن و آشامیدن ممنوع است و این به خاطر حفظ و نگهداری بناهای کلیسا و بناهای مذهبی است.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

عجیب ترین قوانین در کشور فرانسه

کشور فرانسه هم دارای قوانین عجیب و غریب است. و شهرهای آن قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارد. عجیب ترین قوانین در کشور فرانسه قانون ازدواج با مردگان است. تعجب نکنید. این قانون در سال ۱۹۵۲  پس از یک انفجار مهیبی در یکی از سدهای فرانسه رخ داد و بسیاری از مرد ها و زنان کشته شدند، در این بین یکی از مردها نامه ای به رئیس جمهور وقت داد و خواست با نامزد مرده خود ازدواج قانونی کند‌. بعد از این درخواست در فرانسه شخص مورد علاقه و نامزد  هر فردی که پیش از ازدواج بمیرد وی می تواند بعد از مرگ با نامزده مرده خود ازدواج کند.

  • اگر کسی در فرانسه بر روی خوک خود اسم ناپلئون بگذارد جریمه می شود.

  • رانندگان در فرانسه هنگام رانندگی باید الکل سنج تنفسی داشته باشند و اگر نداشته باشند جرم به حساب می آید.

قوانین عجیب کشور دانمارک

در دانمارک هم قانون های عجیبی وجود دارد و شهرهای آن هم قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارند. عجیب ترین قانون کشور دانمارک در رابطه با انتخاب اسم فرزند است. والدین باید اسم فرزند خود را از میان ۷ هزار نامی که دولت تعیین کرده است انتخاب کنند و جدا از آن نمی توانند اسم دلخواه خود را بروی فرزندشان بگذارند.

  • از دیگر قانون های عجیب این کشور قانون فرار از زندان دانمارک است و اگر کسی توانست از زندان فرار کند می تواند به زندگی در خارج از زندان بپردازد.

  • اگر در دانمارک کسی کودک خود را گم کند و تا دوساعت پیدا نکند شهروندان دانمارکی می توانند حضانت کودک را  برعهده بگیرند.

  • پوشیدن کلاه گیس در دانمارک برای زنان غیر قانونی است و در صورت استفاده باید زنان دانمارکی جریمه پرداخت کنند.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

قوانین عجیب کشور یونان

قوانین عجیب کشور یونان هم شاید برایتان جالب باشد. شهرهای یونان هم قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارند که برخی از آن مرتبط با گردشگری و برخی دیگر مرتبط با امور شهروندی است.

  • در اماکن تاریخی حق ندارید کفش پاشنه بلند بپوشید این قانون را در ورودی اماکن تاریخی یونان می بینید و چنانچه استفاده کنید باید جریمه سنگین پرداخت کنید البته در بیشتر مواقع مامورهای اماکن تاریخی برا حفظ آثار باستانی اجازه ورود به شما را نمی دهند.

  • دریونان کسی اجازه ندارد بازی های کامپیوتری انجام دهد. در این کشور به خاطر جلوگیری از قمار و شرط بندی انجام دادن بازهای کامپیوتری ممنوع شده است و چیزی به نام گیم نت در یونان وجود ندارد.

قوانین عجیب کشور سوئیس

در سوئیس هم قوانین عجیبی وجود دارد. قوانین عجیب کشور سوییس مرتبط با ورزش و امور شهروندی است که شهرهای آن هم قانون های عجیب شهرهای دنیا را دارند.

  • پیاده روی در کوهستان بدون لباس غیر قانونی است و از سال ۲۰۰۹ این قانون تصویب شده است که هیچکس در سوئیس حق ندارد بدون لباس در کوهستان پیاده روی کند.

  • شستن ماشین در روز یکشنبه در سوئیس جرم محسوب می شود و کسی حق ندارد ماشین خود را بشوید.

  • شاید برایتان جالب باشد که در کشور سوییس شما اجازه دارید تا ساعت ده شب از سیفون استفاده کنید و بعد از آن جرم به حساب می آید.

  • یکی دیگر از قوانین مهم سوئیس این است که آواز خواندن در زمان اسکی ممنوع است چون منجر به رخداد بهمن ممکن است بشود.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

قوانین عجیب کشور آلمان

در آلمان شما قوانین عجیب و غریب برخورد می کند. قوانین عجیب کشور آلمان  مرتبط با حقوق شهروندی و رانندگی است. برخی از شهرهای آلمان هم قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارند.

  • در آلمان هنگام رانندگی در اتوبان نباید بنزین خودروی تان تمام شود. و حتما باید قبل از رانندگی با توجه به مسیر و کلیومتر خود آن را چک کنید. اگر در اتوبان بنزین تمام کنید باید جریمه پرداخت کنید.

  • یکی از قانون های عجیب آلمان این است که اشاره کردن به سال ۱۹۶۶ جرم به حساب می آید. در این سال آلمان در جام جهانی در مقابل انگلیس بازنده شد و اگر کسی در ورزشگاه ها به این سال اشاره کند جرم کرده است.

  • در کشور آلمان اگر از ضمیر تو به پلیس استفاده کنید، جرم کرده اید و برای احترام قوانین به پلیس کشور این قانون وضع شده است.

قانون عجیب چین

یکی از قوانین عجیب شهرهای دنیا مرتبط با قانون چین است. در جولای ۲۰۱۳ در چین تصویب شد که  فرزندان بزرگ باید از والدین خود سر بزنند و آن ها را بیبینند و به نیازهای روحی و عاطفی پدر و مادر ها رسیدگی کنند. البته این قانون در نتیجه صلح و احترام به پذر و مادر است اما وجود چینی قانونی برای بسیاری از سرزمین ها عجیب و غریب است.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

قانون بنگلادش برای تقلب در امتحانات

از قوانین عجیب شهرهای دنیا قانون بنگلادش برای تقلب در امتحانات است. از سن ۱۵ سالگی به بعد اگر کسی در امتحان مدرسه تقلب کند جرم کرده است و به زندان فرستاده می شود. این قانون برای بسیاری از کشورها عحیب و غریب به نظر می رسد. و سیستم آموزشی آن ها از عجایب به شمار می رود.

قانون ژاپنی ها برای جلوگیری از چاقی

یکی دیگر از قوانین عجیب شهرهای دنیا مرتبط با شهرهای ژاپن است. شاید ندانید که در ژاپن چاقی جرم به حساب می آید. البته این قانون برای وضع سلامتی افراد در نظر گرفته شده است. از سال ۲۰۰۸ قانون ژاپنی ها برای جلوگیری از چاقی اجرا می شود و دور کمر افراد باید ۴۰ تا ۷۴ باشد و برای جلوگیری از چاقی و دیگر بیماری مراکز بهداشت سالانه دور کمر افراد را اندازه می گیرند.

قانون جلوگیری از چاقی در هند

از قوانین عجیب در شهرهای دنیا مرتبط با هند است. البته در هند قانون های عجیب و غربی وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که هند برای جلوگیری  از چاقی قانون وضع کرده است. قانون جلوگیری از چاقی در هند از سال ۲۰۱۶ اجرا شد و طبق این قانون ۱۴.۵ درصد مالیات برغذاهای چرب در رستوران وضع شد و هر کسی برای غذاهای چرب مانند همبرگر، پیتزا، دونات و ده ها مورد دیگر پول بیشتری پرداخت کند.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

قوانین عجیب در کشور کانادا

قوانین عجیب در کشور کانادا وجود دارد که شاید برایتان جالب باشد و برخی ایالت های کانادا هم قوانین عجیب شهرهای دنیا را دارند.

  • در کانادا سوت زدن،فریاد، جیغ زدن ممنوع است و به خاطر آلودگی صوتی جرم به حساب می آید. و هیچکس نباید این کار را انجام دهد. البته این قانون در شرایط خاص و بروز حوادث متفاوت است.

  • ۳۵درصد تمام برنامه های رادیویی در کانادا باید کاملا ریشه ی کانادایی داشته باشد و از همین رو در رسانه چک می شوند.

واردات آدامس به کشور سنگاپور ممنوع است

از قوانین عجیب شهرهای دنیا است که جویدن آدامس و واردات آدامس به کشور سنگاپور ممنوع است. این قانون در سال ۱۹۹۲ وضع شد زیرا کشور سنگاپور سالانه ۱۰۶ میلیون دلار برای پاک کردن آدامس از سطح شهر هزینه می کرد و از همین رو واردات و جویدن آدامس در این کشور ممنوع است.

استفاده از اپلیکیشن Airbnb 

اپلیکیشن Aribnb یکی از اپلیکیشن های اقامت در سفر است اما در دو شهر دنیا ممنوع است. یکی در پاریس و دیگری در نیویورک است اگر گردشگر قهار هستید یادتان باشد نمی توانید از این اپلیکشن Airbnb  استفاده کنید و باید منزل هر کسی که به صورت رسمی مجوز دارد را اجاره کنید. در این اپلیکشن ها بسیاری از خانه ها و مناطق مسکونی تنها در سایت ثبت نام کرده اند و مجوز دیگری ندارند. استفاده از اپلیکیشن Airbnb  فقط در دو شهر پارس و نیویورک جرم است و از قوانین عجب شهرهای دنیا به حساب می آید.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

شلوار صورتی در استرالیا

شاید برایتان جالب باشد که یکی از قوانین عجیب شهرهای دنیا مرتبط با ایالت های استرالیا باشد. شلوار صورتی در استرالیا در روزهای یکشنبه بعد از ساعت ۱۲ پوشیدنش ممنوع است و کسی حق ندارد شلوار صورتی بپوشد. این قانون هم برای بشسیاری از کشورها عجیب است و در ایالت های استرالیا اجرا می شود.

دوچرخه سواری در مکزیک

از دیگر قوانین عجیب شهرهای دنیا مرتبط با ایالت های مکزیک در زمینه دو چرخه سواری است. از سال  قانونی برای دوچرخه سواری در مکزیک۱۸۹۲ در تمام ایالت های مکزیک تصویب شد که دوچرخه سواران نباید در هنگام دوچرخه سواری پای خود را از روی پدال بردارند.

غیر قانونی بودن طلاق در واتیکان و فیلیپین

یکی از قوانین عجیب در شهرهای دنیا متعلق به فیلیپین و واتیکان است. در این سرزمین ها طلاق غیر قانونی است. غیر قانونی بودن طلاق در واتیکان و فیلیپین برای بسیاری از کشورها عجیب است و علت و چرایی به فرهنگ های دینی، مذهبی آن ها می رسد.

قوانین عجیب و خنده دار کشورها + عکس

ممنوعیت استفاده تنفگ آب پاش در کامبوج

یکی دیگر از قوانین عجیب شهرهای دنیا متعلق به سرزمین کامبوج است. در این سرزمین ممنوعیت استفاده تنفگ آب پاش است. زیرا استرس، ناآرامی و ترس در بین شهروندها ایجاد می کند. به خصوص در زمان جشن سال نو و در مکان های شلوغ هیچکس حق استفاده از تنفگ آب پاش را ندارد.

تا زدن اسکناس در ایالت پنسیلوانیا ممنوع است.

شاید برایتان جالب باشد از قوانین عجیب شهرهای دنیا مرتبط با یکی از ایالت های آمریکا است. تازدن اسکناس در ایالت پنسیلوانیا ممنوع است و شهروندها نباید اسکناس های خود را تا بزنند. در صورت تا زدن مغازه دارها فروشگاه ها و راننده های تاکسی از گرفتن آن امتناع می کنند. هر گردشگری به پنسلوانیا سفر می کند خوب است این قانون را بداند.

منبع : سایت گردشگردی الی گشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز