خبرگزاری کار ایران

طلا ارزان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۸۳

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه (۵ فوریه) کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از انفجار گزارش مشاغل آمریکا که امیدها برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو را از بین برد، جهش کرد.به گزارش ایلنا،

هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۳۶ دلار و ۹۶ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا در ۲۰۵۳ دلار و ۵۰ سنت ثابت ماند. شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در هشت هفته اخیر رسید و شمش را برای سایر دارندگان ارز گران‌تر کرد، در حالی که بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بیش از ۴ درصد رسید.

داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ژانویه ۳۵۳ هزار شغل افزایش یافته است که تقریباً دو برابر پیش بینی ۱۸۰ هزار شغلی بود که اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اعلام کرده بودند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هفته گذشته ایده کاهش نرخ بهره در بهار را رد کرد اما ابراز اطمینان کرد که تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی بازخواهد گشت. سرمایه گذاران منتظر اظهارات بسیاری از سخنرانان فدرال رزرو در این هفته برای سرنخ‌های بیشتر در مورد کاهش نرخ هستند.

یک نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین در ژانویه کندتر رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید کاهش یافتند که نشان از شروعی آرام برای اقتصاد شماره دو جهان است.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲.۶۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۹۳.۶۹ دلار رسید و پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۳۹.۲۶ دلار رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز