خبرگزاری کار ایران

ساخت دستگاه تشخیص بیماری از لایه عنبیه چشم توسط پزشکان ایرانی در وان ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۳۱۱

مهندسان و پزشکان ایرانی در استان وان ترکیه دستگاه عنبیه‌ شناسی ساختند که می‌توان با عکس برداری از لایه عنبیه چشم، بیماری‌های بدن را تشخیص داد.

دستگاه عنبیه‌ شناسی یا آیروسکوپ با پشتیبانی از هوش مصنوعی توسط مهندسان و پزشکان ایرانی در استان وان ترکیه ساخته شد که امکان تشخیص بیماری‌های بدن را از طریق عکس‌های گرفته شده از لایه عنبیه چشم فراهم می‌کند.

مهرداد فوج لعلی، مهندس مکانیک ایرانی و نماینده فدراسیون جهانی مخترعان در ترکیه و پزشکان رویا همت پور و بهزاد جیباشی برای ساخت دستگاهی که می‌تواند بیماری‌های بدن انسان را از لایه عنبیه چشم با استفاده از علم ایریدولوژی تشخیص دهد، شروع به کار کردند.

تیمی متشکل از 3 نفر که در کارگاهی در منطقه ایپک‌یولو کار می‌کنند، دستگاهی با پشتیبانی از هوش مصنوعی طراحی کردند که لایه عنبیه چشم را بررسی می‌کند، تصاویر گرفته شده را با تصاویر موجود در حافظه آن مقایسه می‌کند و بیماری‌های بدن انسان را به پزشکان گزارش می‌دهد.

مهرداد فوج لعلی و پزشکانی که در سال 2022 در تکنوفست در سامسون با این پروژه‌ها مدال نقره را کسب کردند، بعداً در مسابقات رومانی و دبی مدال طلا گرفتند.

فوج لعلی درباره این دستگاه گفت: می‌توانیم کمبود ویتامین و مواد معدنی کل بدن، التهابات، بیماری‌های ژنتیکی و بیماری‌های قلبی را زود تشخیص دهیم. کد نویسی متعلق به ماست. همچنین به زبان‌های مختلف کار می‌کند و هر گونه اختلالی را که تشخیص می‌دهد گزارش می‌دهد.

منبع:‌ آنادولو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز